Gå til innhold
  • Bli medlem

Skitur i Nordmarka med 2 overnattinger på ubetjente DNT-hytter


bendive

Anbefalte innlegg

Jeg og et par kompiser tenker å ta en skitur i Nordmarka, med to overnattinger på ubetjente DNT-hytter. Og lengre har vi ikke kommet i planleggingen, mye på grunn av at det finnes så mange muligheter. Vi får skyss med bil til startstedet, så vi kan starte hvor vi vil (slipper med andre ord å gå en runde), og vi kan ende opp hvor som helst også (men det er en fordel om det er på sørsida). Går gjerne litt på kryss og tvers, for å få litt lengde (opptil 3 mil kanskje, 4 mil hver dag synes jeg høres mye ut :-) )

Vi er med andre ord megafleksible. Noen som har noen forslag?

Hva med Grua - Bekkestua (hytte, dag 1) - Presthytta (hytte, dag 2) - Ende opp ett eller annet sted sør?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da Bekkestua er i Romeriksåsene og Presthytta er på Krokskogen vet jeg ikke helt om jeg ville anbefalt det hvis dere ikke ønsker å gå lengre enn 4 mil pr. dag. Den enkleste ruten mellom de to hyttene tror jeg vil tilsi minst 5 mil å gå.

Turplanleggeren til Skiforeningen er grei å bruke for å sette opp en rute, man kan og der holde øye med løypestatus:

http://www.skiforeningen.no/marka/tpl/#

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Nå har vi egentlig retta blikket litt nordover, og jeg har laget en egen post for det som er mer relevant for oss.

Denne posten kan dermed slettes. Fikk ikke gjort det selv, admin må kanskje gjøre det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.