Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe Fjellreven Keb bukse på nettet?


opas

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg vurderer å kjøpe en Fjellreven Keb bukse på nettet. Når jeg tar mål og sjekker med størrelsestabellen så skal jeg ha størrelse 46-48. Men jeg vet at størrelse 46 har jeg aldri brukt. Derimot har jeg ofte brukt størrelse 50. I vanlige dongeri bukser, så bruker jeg W33/L32

Samtidig har jeg en annen fjellbukse fra Fjellreven i størrelse 50 som jeg synes er for stor.

Er det noen som vet om Fjellreven Keb bukser er store i størrelsene? Jeg vurderer å bestille en i størrelse 48.

Jeg vet at det er bytte rett på klær fra Fjellsport, Outnorth og Hektapåtur etc, men det hadde vært greit å slippe styret med å sende tilbake osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Tor Arne skrev:

Jeg måtte ned 1 størrelse da jeg handla Keb bukse iallefall. Bruker vanligvis 54, men måtte ned på 52.

 

Takk for den bekreftelsen Tor Arne. Jeg har hørt rykter om at Fjellreven er litt store i størrelsen. Når jeg kjøpte Keb jakken, så måtte jeg ned i M, bruker normalt L.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, opas skrev:

Størrelse 48 passet som et skudd :-) Bruker normalt størrelse 50, så Fjellreven er nok et nummer stor i forhold til mange andre.

Så bra :) 

(Eller synd du ikke kjøpte str 46, for da kunne du fått byttet til str 48 fra meg.
Har en helt ny Keb bukse i str 48 liggende, som dessverre er for stor til meg. 
Fikk den i gave så det er litt vanskelig å få byttet i butikk.. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11.3.2016 at 10.08, Walle skrev:

Har en helt ny Keb bukse i str 48 liggende, som dessverre er for stor til meg.

Jeg kjøpte en Keb-bukse på salg nylig (fikk den for 450,-) og den var nok et hakk for stor for meg. Det ga meg anledning til å erfare at kombinasjonen store bukser + elastiske bukseseler = meget behagelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, a_aa skrev:

Jeg kjøpte en Keb-bukse på salg nylig (fikk den for 450,-) og den var nok et hakk for stor for meg. Det ga meg anledning til å erfare at kombinasjonen store bukser + elastiske bukseseler = meget behagelig :) 

450,- :shock: Er det mulig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 stk Tarmac str 54 hang på stativet med "Ryddesalg! 75% rabatt!" i Turbutikken da jeg var innom for å kjøpe en ullboxer, så da rasket jeg med meg den ene (og av en eller annen grunn brukte ekspeditøren 1800,- istedet for 1999,- som utgangspris, oppdaget jeg da jeg skulle kaste kassalappen). :) Str 54 skulle tilsvare lividde 37'' ifølge merkingen, og jeg kjøper oftest 36'' - men jeg tror nok den reelle lividden er 39-40''.  Synes det ble litt mye å ta inn med belterem, og det er faktisk veldig behagelig å bruke bukseseler - null press rundt midjen og ekstra ventilasjon pga skorsteinseffekten som glippene rundt midjen bidrar til. Men man er selvsagt langt unna en hip mote, dette er nok mer gammelmansstil :)  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg er 177 høy og 80 kg og syntes det var skummelt å handle utifra ett skjema.. reiste ned til byen og testa størrelser og falt på 50 hvis jeg skulle ha en stilongs under. Reiste hjem og bestilte en på nette i størrlse 50.. Den jeg fikk i posten var for stor og litt forskjellig fra den jeg hadde testa i byen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Øyvind Joppe Gutierrez Lindheim skrev:

Jeg er 177 høy og 80 kg og syntes det var skummelt å handle utifra ett skjema.. reiste ned til byen og testa størrelser og falt på 50 hvis jeg skulle ha en stilongs under. Reiste hjem og bestilte en på nette i størrlse 50.. Den jeg fikk i posten var for stor og litt forskjellig fra den jeg hadde testa i byen

Er du sikker på at du har fått riktig modell i forhold til den du testa i butikk? At den du bestilte ikke stemte overnes med den du prøvde i butikk finner jeg vanskelig å tro om det er samme modell.

Fjellreven har long, short, regular, wide modeller :-) Å som trådstarter fant ut av, de er store i nummer. Jeg bruker 154 i lundhags og 152 i fjellreven 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er et problem med fjellreven. Jeg har en "bymodell" som heter Nils, tror jeg. I khakifarge. Det er den beste buksa jeg eier og brukes på jobb og over alt. Kjøpt på Fjellrevenbutikken på Karl Johan. Jeg ville ha to til, en i koksgrå og en i "autum leaf". Jeg gikk innom butikken og tok med to i eksakt samme størrelse (54, long) uten å prøve dem. Den grå var litt for liten, og den andre litt for stor. Eksakt samme buksemodell i eksakt samme størrelse. Jeg dro ned igjen og prøvde flere, helt til jeg fikk to som satt like bra.

Glad jeg ikke hadde gjort dette kjøpet på internettet...

 

Endret av Lompa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Lompa skrev:

Det er et problem med fjellreven. Jeg har en "bymodell" som heter Nils, tror jeg. I khakifarge. Det er den beste buksa jeg eier og brukes på jobb og over alt. Kjøpt på Fjellrevenbutikken på Karl Johan. Jeg ville ha to til, en i koksgrå og en i "autum leaf". Jeg gikk innom butikken og tok med to i eksakt samme størrelse (54, long) uten å prøve dem. Den grå var litt for liten, og den andre litt for stor. Eksakt samme buksemodell i eksakt samme størrelse. Jeg dro ned igjen og prøvde flere, helt til jeg fikk to som satt like bra.

Glad jeg ikke hadde gjort dette kjøpet på internettet...

 

Har også følelsen av det. Den jeg kjøpte brukt var størelse 56. Men i butikk var 54 riktigere. 

 

En del som kjøper feil og som er pent brukte på finn. Fant en strøken keb til 400kr inkl frakt. Litt for lange,  men en perfekt turbukse å jeg sparte 1600kr så kan jeg heller kjøpe en til.

 

Er helt stort sett 2000kr for de buksene, men de er jo værdt det.

 

 

Noen som veit hva slags garanti de har? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplever det meste fra fjellreven som en liten størrelse større enn de fleste. Må to størrelser opp om jeg skal kjøpe Norrøna. 

Jeg har også to keb bukser i samme størrelse, dem har forskjellige lengder.Merkes ikke til vanlig men til turbruk merker jeg det ene paret smetter over støvlene om jeg skrever over en bekk feks.  Anbefaler å prøve før du kjøper eller kjøpe en plass med returrett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med visse unntak bruker jeg Small i jakke (bl.a. Fjällräven) og Medium i bukse når jeg kjøper nordiske merker. Jeg finner det litt merkelig, for jeg er ikke spesielt liten. 

Jeg vurderer selv Keb bukse, og har prøvd den i butikk, men kjøpte ikke da jeg var usikker på valg av farge. 
Har en eldre Karl bukse (trur jeg den heter) den er str. 48, men har krympet litt i skapet så den er litt stram, men passer fortsatt.
Når jeg testet Keb i 48 var den helt passe, på grensen til romslig, så dette tyder på at det er litt variasjon innenfor merket, men jeg har foreløpig ikke opplevd variasjon innenfor samme modell (prøvde flere farger).

Ett spørsmål (jeg klarte ikke å ta like smart bilde som Øyvind), betyr R i artikkelnr. at det er snakk om str. 48 regular? Jeg tror hvertfall det var regular jeg prøvde. Og det er faktisk en av de tingene jeg liker veldig godt med Fjällräven, de har lange ærmer og bukseben selv når du kjøper Small (48). Hos mange andre må du være lang og tjukk, eller kort og tynn for å finne noe som passer.

20180913_181253.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Testa 3 stk Keb i helga. 3 forskjellige farger, 2 forskjellige butikker, alle i str. 48R. Alle var like i størrelse.
Sånn for ordens skyld, så var ikke dette prøving i butikk for å handle på nett. Begge butikkene jeg var i, var utsolgt for den fargen jeg ville ha. Prøvde andre farger for å se om det kunne være ett alternativ. Ble ikke overbevist.

Testet også Lundhags Makke, som fikk litt skryt her. Det var en tabbe. Er egentlig en helt annen bukse enn Keb, og det er jo flaks, for da kan jeg argumentere for meg selv at jeg trenger begge :unsure: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.