Gå til innhold
  • Bli medlem

Bomsen pusser opp!


Bomsen

Anbefalte innlegg

Annonse

Fikk enda mer lyst på en 210, nå gitt! Tror jeg skal finne et standard repsett på eBay elns og ha liggende, så slår jeg til når jeg kommer over en jeg synes ser bra ut. Har mest lyst på en forniklet Høvik, synes de ser ekstra flotte ut - men mistenker at det ikke er så mange av dem. Håper sagaen din her fortsetter med flere lærerike innlegg :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

111 i knallblå ble jo helt nydelig, men noen er bare nydelige uansett hva de har på seg :-)

Skulle jeg være avhengig av en primus for å overleve i lengre tid så ble det 111 med bråkebrenner, men til vanlig velger jeg diverse for moroskyld.

dsk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, a_aa skrev:

Fikk enda mer lyst på en 210, nå gitt! Tror jeg skal finne et standard repsett på eBay elns og ha liggende, så slår jeg til når jeg kommer over en jeg synes ser bra ut. Har mest lyst på en forniklet Høvik, synes de ser ekstra flotte ut - men mistenker at det ikke er så mange av dem. Håper sagaen din her fortsetter med flere lærerike innlegg :) 

Ja, den forniklede er virkelig fin. Mye penere enn min utgave. Mener jeg så en på finn for ikke lenge siden, men selger svarte ikke på hendvendelse så...

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, dsk skrev:

111 i knallblå ble jo helt nydelig, men noen er bare nydelige uansett hva de har på seg :-)

Skulle jeg være avhengig av en primus for å overleve i lengre tid så ble det 111 med bråkebrenner, men til vanlig velger jeg diverse for moroskyld.

dsk

Alt kler den smukke, sies det. :) Ja, jeg er enig med deg, og bruker endel forskjellig ute på tur, alt etter hvor nostalgisk jeg føler meg. Fra Omnifuel og alukjeler til 111 med jerngryte, Bushbuddy med kvist og kongler, og snuskburken, ikke minst! :)

Men dette med brenne-vs bråkebrenner: Er bråkeren så mye mer pålitelig, eller hva grunnen til at de aller fleste sverger til bråker'n? Ved riktig forhåndsvarming og bruk er det vel lite som kan klønes til på en 111t? Eller? Setter pris på å forstå dette nå, og ikke ute på tur...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du det så går det bra, men er du slurvete med å sørge for at de to løse delene på toppen ikke ligger på plass, da er det lett å få underburn. Her dreier det seg om erfaring og fingersptsgefuhl.  Forøvrig er det letter å fjerne sot fra bråkebrenneren om du skulle ha måtte kjøre på noe dårlige greier. 

dsk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Imponerende arbeid Bomsen, dette kan du! Veldig fint å se noen som gir liv i de gamle tingene. Har en primus av den gamle typen der liggende på hytta med boksen og hele pakka, mener den er i ganske god stand også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rismyhr skrev:

Imponerende arbeid Bomsen, dette kan du! Veldig fint å se noen som gir liv i de gamle tingene. Har en primus av den gamle typen der liggende på hytta med boksen og hele pakka, mener den er i ganske god stand også.

Det er det som er det artige, jeg har aldri skrudd på en primus før dette. Ikke bytta pakning på gamle Omnifuelen engang. :) Så jeg kommer nok til å spørre og gnåle mye her inne om dimmensjoner og lengder og årsmodeller, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Imp skrev:

Jeg er overhodet ikke interessert i slik demontering og mekking, men nå ble jeg imponert. Du er jo rene Reodor Felgen!

Hahaha! Jeg når ikke godeste Reodor opp til anklene engang, men takk alikevel! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.