Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilken fiskestang?


Miamaria

Anbefalte innlegg

Jeg hadde en fiskestang i mange år, som var skikkelig kul. Den var delt i mange deler (tror det var fem, muligens seks) som man stakk inni hverandre. Så var den skikkelig myk, noe som gjorde at det var morsomt å fiske fordi man kjente selv den minste fisk. Men jeg klarte selvfølgelig å knekke den i fjor – og nå er jeg uten fiskestang, fordi det er så mange å velge mellom og jeg har jo ikke peiling. Helst vil jeg ha en sånn som jeg hadde, men det finner jeg ikke. "Elbe" het den, det er det jeg vet. Hver del hadde en lomme i et tøystykke som man rullet sammen. Den tok lite plass og passet ypperlig bak senkekjølen i kajakken, der lite annet passer. :)

Jeg mener jeg så et innlegg på forumet en gang om en tilsvarende stang, og at det der sto noe om at endestykket kunne snus og den da kunne brukes som fluestang, men jeg finner det ikke igjen så jeg er slett ikke sikker på verken at jeg har sett det, eller at det var samme stang. (Eller tilsvarende.)

Er det noen som har tips om en rimelig stang som kan være noe tilsvarende? Den må ta liten plass pakket ihop, være i et mykt futteral og altså gjerne være så morsom å fiske med at jeg faktisk gjør det. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fiskesett/Haspelsett/Beastmaster-Mitchell-Reisesett-%C3%98rret-UL-Kj%C3%B8pt-l%C3%B8st-1598-144018-p0000125902

den stanga som er linket til der skal være ganske god og er delt i mange deler slik at den ikke tar så mye plass.

Stenger kommer ofte ikke i de billigste klassene når en skal ha 4-5 delte stenger.

Når du skriver billig kan det nå være at den stanga jeg linket til er over budjsett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker at det var et godt kjøp og at det var mellom 500–800 kroner jeg betalte for den jeg hadde (med snelle), men det må jo begynne å nærme seg ti år siden, så… Det er vel å forvente at det kan bli noedyrere nå. :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, tklami skrev:

http://www.skittfiske.no/Avdelinger/FISKEUTSTYR/Fiskesett/Haspelsett/Beastmaster-Mitchell-Reisesett-%C3%98rret-UL-Kj%C3%B8pt-l%C3%B8st-1598-144018-p0000125902

den stanga som er linket til der skal være ganske god og er delt i mange deler slik at den ikke tar så mye plass.

Stenger kommer ofte ikke i de billigste klassene når en skal ha 4-5 delte stenger.

Når du skriver billig kan det nå være at den stanga jeg linket til er over budjsett.

Jeg har faktisk den stangen og den snellen som det linkes til her,men jeg betalte ikke 1300,- for hele stasen da jeg kjøpte dette utstyret. Bare stangen kostet da ca. 1600,- og snella et sted mellom 300 og 500,-

Jeg kan bare bekrefte at dette både er et bra kjøp eg et bra utstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror at trådstarter beskriver denne stangen: http://www.eagleclaw.com/product/rods/product-line/Trailmaster

Har selv denne "Eagle Claw Trailmaster"-stangen som en "reservestang" når eg er på fisketur. Mener eg kjøpte den hos Skitt Fiske for noen år siden for kr. 699, men har sett den billigere senere. Den eg har er 6-delt med lengde på 210cm, beregnet på slukvekt fra 3-14g / AFTM 4-8. Kan bekrefte at stangen er rimelig bra til mitt bruk, den er både haspel og fluestang - i ett - om man bare snur om på endestykket, der skrufestet er i messing. En annen fin ting er at den har livstidsgaranti! :-) Bruker snelle type "Abu Cardinal Sorøn STX10" til denne stangen, med tynn Nanofilament snøre. 

20130810_185853_c.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.