Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til Alpetur i sommer


Anbefalte innlegg

Jeg og min kone skal på ny alpeferie til sommeren. I den forbindelse lurer jeg på om noen har noen tips til destinasjoner. Vi har tidligere vært i Chamonix, og det er fantastisk bra. Viktige kriterier for vår del er at stedet ikke er altfor stort, har flotte fjell i umiddelbar nærhet og at stedet er greit å komme seg til kollektivt. Vi flyr til Geneve, så sånn sett begrenser regionene seg litt, men tar gjerne imot tips. Steder jeg har listen er f.eks Chamonix, Courmayeur eller Zermatt. Dersom noen har erfaringer med disse eller andre steder, skriv det gjerne her. Aktuelt førermateriale tar vi også gjerne imot tips til. Tusen takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...
Annonse

Jeg og kona har reist til Zermatt hver høst de siste årene. Vi flyr som regel til Zurich og tar tog hele veien til Zermatt. Turen tar ca 3 timer inkludert ett togbytte. Zermatt er kompakt, med hoteller og restauranter innenfor gangavstand, men stort nok til at man ikke rekker over alle restauranter i løpet av et opphold. Zermatt ligger på ca 1600 moh og turterenget kan nåes med å gå opp eller ved å bruke heis-systemet som går fra Zermatt. Nettopp pga av størrelsen og kompaktheten og naturen har vi litt vansker med å finne gode alternativer når vi nå har vært i Zermatt så mye at vi ser etter avveksling. 

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

Endret av Vidar Brenden
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.