Gå til innhold
  • Bli medlem

Grensedager

Anbefalte innlegg

Når jeg flyttet til Elverum fikk jeg høre om Hedmarksvidda. Det område har jeg siklet på lenge, og for noen helger siden ble det mulig å komme seg en liten tur dit. Jeg hadde endelig fått kjøpt meg en egen pariser pulk og Åsnes fjellski. Meg og ei venninne reiste opp til Gåsbu for å starte ferden.

Når vi kom til fram til parkering, så vi nok ut som to forvirrede høner. Vi skjønte ikke hvordan vi skulle betale for parkeringen, det er jo ikke det turfolk driver med. Så da måtte vi gå til det nærmeste huset og ringe på. Damen der var veldig hyggelig og hjalp oss. Vi ble forsikret om at det var betalingssystemet som var litt gammelt. Vi fikk lesset alt ut av bilen, og turen kunne starte. Vi fant fort ut at Gåsebu var et populært turområde i sola. Vi møtte masse folk på turen, og følte oss til tider litt i veien, men vi passet på å holde oss i en fil, slik at alle kunne komme forbi oss.

Det ble en skikkelig kosetur. Vi gikk i turtempo, og nøt solen. Vi campet når det begynte å mørkne, spiste middag, og brownies. Leste litt i soveposen og skravlet masse. Det var stjerneklart ute og månen lyste opp. Dagen etter var det nok en nydelig dag, vi tok den som to turister, og bare nøt dagen. Vi ble der en natt til, før vi måtte tilbake for å rekke forelesning på skolen.

Jeg ble imponert over Hedmarksvidda. En skulle ikke tro at jeg kunne føle at jeg var på fjellet så nærme paddeflate Elverum. Det var nydelig natur der, variert med både skog og naken vidde.

IMG_20160131_100633484_HDR.jpg

IMG_20160131_102646028.jpg

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.