Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose på rett over 2000g og må tåle -30 grader


Lumi

Anbefalte innlegg

Jeg leter etter en vintersovepose på rett over 2000g (nærmest mulig), som tåler -30grader. Det er obligatorisk utstyr til hundekjøring. Den jeg har nå veier 4kg og blir alt for tung når vekt faktisk teller en del. Noen som har noen tips? Har en dyr nok hobby så jeg har ikke råd til de dyreste posene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Western Mountaineering Puma GWS veier 1700g og går til -32. GWS stoffet er vanntett, men posen sprenger sikkert budsjettet i fillebiter.

De har den på fjellsport og der får du FF rabatt. På den andre siden så er også WM posene noe av de beste du får.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Mountain Equipment 1250, den skal fungere greit i -25 (Comfort -20) og veier ganske nøyaktig 2 kg. Går du opp på 1500 - modellen har den Comfort limit på -25 men ME sier selv det går greit i -30. Har testet min egen i -15 (blir sjelden kaldere her) og i ett lag ullundertøy på et Thermarest Xtherm var jeg varm og god tross elendige nattforberedelser (kald drikke, ikke 100% tørt undertøy og snacks istedenfor ordentlig mat rett før soving).

Hvis du har et varmemonster av et liggeunderlag er det godt mulig du klarer deg med en Glacier 1250 i -30. Denne kommer du før eller siden over til rundt 5 -6 tusen. Men Glacier 1500 veier kun noen få hundre gram mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.hektapatur.no/soveposer-1/4-sesongsposer/mountain-hardware-lamina-z-bonfire

Mountain Hardweare lager prisbelønte syntetiske poser. Denne veier rett over 2 kilo og klarer minus 34 til godt under halv pris for en tilsvarende dunpose. Har ikke testet Bonfire, men har testet MH Hyperlamina Flame som er en bra pose som holder hva den lover. 

Endret av RoyN
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.