Gå til innhold
  • Bli medlem

Solo-telt


ViktorS

Anbefalte innlegg

Hei

er på jakt etter ett solo telt, med lav vekt og lite pakkvolum. Vil gjerne ha ett yttertelt til å legge sekk og utstyr i, slik at jeg kun trenger p ha liggeunderlag, sovepose, meg selv, og en bok i innerteltet :)

 

noen tips eller forslag? Som kanskje har en bedre prislapp enn feks helsport sine lettveksttelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer til å bestille et Tarptent Double Rainbow til mine turer i fjellet til sommeren. Det er ikke noe vintertelt men mer et kosetelt i godt vær. Lett og raskt å sette opp.

Kondens er nevnt som en ulempe ved dette teltet men i finvær med åpne dører og fri utsikt til fjellheimen er dette perfekt for meg. Blir neppe mye kondens da.

Tomannstelt men lettere enn de fleste andre telt der ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold utkikk etter f.eks Fjellheimen 2 Ultrafeatherlownoweightatall.

Jeg har brukt dette i stabburs f.eks. Lett. Kurant fortelt. Pga at det er 2-manns så har du litt ekstra inneplass, noe jeg synes er kurant om man får skikkelig drittvær noen dager og enten drøyer i teltet eller trenger å tørke litt...

Jeg handlet brukt (men uåpnet) på Finn.no for ca 1/3 av prisen. Innimellom kan du finne det i Outletten til den prisen også...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den 27.2.2016 at 16.01, TerjePerje skrev:

Jeg kommer til å bestille et Tarptent Double Rainbow til mine turer i fjellet til sommeren. Det er ikke noe vintertelt men mer et kosetelt i godt vær. Lett og raskt å sette opp.

Kondens er nevnt som en ulempe ved dette teltet men i finvær med åpne dører og fri utsikt til fjellheimen er dette perfekt for meg. Blir neppe mye kondens da.

Tomannstelt men lettere enn de fleste andre telt der ute.

Jeg likte dette teltet, men jeg lurer litt på hvordan det fungerer her som det nesten alltid blåser. Et problem med lette sommertelt er at de ikke tetter ned mot bakken og med et innertelt laget av et stoff som nesten ikke er tettere enn myggnett, så kan du risikere å få gjennomtrekk langs bakken. Dette kan bli veldig kalt. Dette har jeg opplevd med et Fjellreven telt en gang.

Ellers har jeg en Hilleberg Akto som jeg er veldig godt fornøyd med. I en annen tråd ble det også nevnt Hilleberg Soulo og dette er jo også et godt og funksjonelt telt.

Endret av REs
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 27.2.2016 at 2:09 PM, ViktorS said:

Hei
er på jakt etter ett solo telt, med lav vekt og lite pakkvolum. Vil gjerne ha ett yttertelt til å legge sekk og utstyr i, slik at jeg kun trenger p ha liggeunderlag, sovepose, meg selv, og en bok i innerteltet :)
noen tips eller forslag? Som kanskje har en bedre prislapp enn feks helsport sine lettveksttelt?

Hvor mye plass trenger du i forteltene?
https://www.tarptent.com/stratospire1.html

ss1-17.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.