Gå til innhold
  • Bli medlem

Gaustatoppen


Johan2000

Anbefalte innlegg

Fann ett bra. Brant som fan, men det borde gå.
Efter att ha varit på toppen och vänt, så blev det lunch. Jag hade kvällen innan enorma problem att bestämma mig för vilket kök jag skulle ha med, men valet föll på Optimus Svea.
Så dags för nedkörningen... Precis när jag skulle åka ned så kom det lite moln (som bildas runt toppen av och till) och solen bröt igenom. I molnet bildades en halo, men min egen lilla skugga. Jag funderade om om detta var ett gott eller dåligt tecken från vädergudarna. Eftersom jag kom ned i ett stycke så antar jag att det var ett gott tecken. Trots vissa problem på vägen ned. Men vam fan har sagt att allt ska gå så lätt hela tiden?
Nåja. Skidor på, så började jag nedfärden. Gled lite hit, lite dit. Provade en sväng. Popp! Där for ena skidan av. Tur att jag hade fångstrem. Lite knepigt att plocka upp skidan och få den på foten igen när man halvligger i en 50 graders sluttning, men det gick. Inga flera kracher på vägen ned, men det var usel snö och brantare än jag trodde. Det som såg ut att plana ut till ca 30 grader visade sig vara ca 45... OK, det går ju, speciellt om snön är bra (vilken den alltså inte var) men ingen bra åkning. Å andra siden, med den snökvalitet som var på väg upp så var det ingen bra åkning någonstans på det berget och det var väl lite därför jag tog rännan; det blir inte bra någon annanstans, så varför inte testa, så är det gjort.

Nåväl, längre ned på begret var det vindpåverkat och solpåverkat om vart annat, så man fick navigera sig fram ned till skogen. Inga konstigheter.

Så, efter ca 4 timmar var jag tillbaka nede vid bilen igen. Inte illa.

Soligt och fint + att jag nu varit på gaustatoppen. Jag hade bara varit till antennen tidigare.

 

nedfart.jpg

halo.jpg

lunch på gaustatoppen.jpg

kammen mot öst.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.