Gå til innhold
  • Bli medlem

Randoneestøvler og alpinbindinger?


Gittiamo

Anbefalte innlegg

Jeg trenger etter hvert nye alpintstøvler og lurer på om det er mulig å bruke randostøvler for techbindinger på de vanlige parkskiene mine. Jeg kommer til å stå mest i preppa bakker selv om ønsker er å gå mest topptur. 

Jeg er veldig glad i parkskiene mine men de funker ikke like bra på topptur. 

Så jeg vurderer kun ett par støvler og heller to par ski. Men etter å ha testa techbindinger så frister de mer enn rammebinding, da de virker lettere rett og slett. 

Eller bør jeg gå for vanlige alpintstøvler med gåfunksjon for rammebinding? Og satse på randoneeski med rammebinding. 

Jeg er forresten ingen racer på ski, da jeg nylig har konvertert tilbake til ski, etter å ha kasta bort flere år på brett :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

Hei,

har brukt mine scarpa maestrale i marker griffin 13 i bakken denne sesongen. Maestralen er ganske tykk i godset. Har et par lette randonnesko og der er godset tynnere i hel partiet og jeg vet ikke helt om jeg har turt å bruke disse i markerbindingene. Maestralen fungerer utmerket men det er ingen ren slalomsko. Sliter med å finne slalomsko som passer og er svært glad i vibramsålen og at man kan sette skoen i gå modus.

tore

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jag kör med Dynafit PxOne mer Marker Jeser på mina Black Crows Navis. Det fungerar helt OK. Bara en enda gång har jag upplevt att skon var för mjuk. Men då var snön ganska eländig att köra i nästan oavsett vad du hade. I pist har jag aldrig haft några problem med den konbinationen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.