Gå til innhold
  • Bli medlem

Indre Sula og Blånebba


DryasAnne

Anbefalte innlegg

Hvordan går jeg opp?? Har jo vært på Ytre mange  ganger.

Problemet er høydeskrekk og Husky. Jeg greier ikke å gå folkestien fra hhv Ytre Sula og Holtasetra.

Jeg prøvd å gå fra Gråfjellet i nord, men da møtte jeg veggen for alvor. måtte bare snu :-(

Så ? går det an op fra Kvennsetdalen/ opp Litjbotnen?

Og Blånebba --- går det an opp fra Botnvatnet??

 

Det samme gjelder Virumkjerringa, også en topp jeg muligens  aldri får komme meg oppå. Folkstien via Ørsalsetra ble forferdlig, da jeg og voffen var kommet nesten til topps kom vi til et hakk i fjellet. Og måtte bare snu. Muligens fikk jeg samme skrekken som oppe i Indre  Sula, går du fra Sultela er det jo fast fin sti til Indre. men ved ca 1200 moh er det et stygt hakk - der har jeg snudd to ganger, ble helt forferdlig :-(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For Indre Sula som du skriver, er slakeste vei om Kvendsetdalen og opp Litjbotn. Skal gå ann å finne en forholdsvis farbar vei her, selv om det er ganske grov ur noen plasser.

For Virumkjerringa så er jo høyeste punktet lenger ut. Altså man kan følge ryggen opp fra nordvestsiden av fjellet (kjerringvatnet). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.