Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt for 2 voksne og et barn på 5 år i prisklassen 3000-4000kr.


Nyby

Anbefalte innlegg

Hei.

På tide og få med seg yngstemann på tur i telt. Da det har heller vært labert med telting siste årene håper jeg å få hjelp til valg av telt.

Vi kommer til å bruke det vår, sommer og høst. Det bør være et ekstra "rom" til eventuelt baggasje eller matlaging slik som helsport Falketind har.. Vi orker ikke sove kjempe trangt så bør være en 4 manns versjon.

Vi kommer ikke til å bruke det mer en maks to netter i slengen. Vi kommer til å holde oss under tregrensa. Og det vil blir brukt maks 6-7 ganger kanskje i året. I hvertfall til samboer og sønn får smaken på friluftslivet slik jeg elsker det. Så vil ikke legge alt for mye penger i det men vil også ha litt komfort... Noen som vet noe om Helsport Falketind? Er tilbud til 3500kr nå ser jeg..

;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ser ut som et bra telt det,fant ikke spesifikasjonen på det med tanke på høyde/lengde osv men ser ut som et kurrant telt :)

selv gikk jeg først får 3 mans telt så kom det en til så ble det 4 mans telt,eller som fruen sier om 3 mans telte 2.5 mans telte det er jo ikke plass til 3 liggeunderlag så hvorfor heter det 3 mans telt? ;)

så sikke lurt og gå får 4 mans telt,ulempen med store telt er att det ikke er alltid så lett og finne plass og slå det opp,bruker nå ofte et 2 mans telt og 3 mans telt vi 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke Helsport Falketind. Men har i flere år brukt Bergans Compact Light, som fungerer veldig greit som 3-sesongstelt. Jeg har et 2persons uten fortelt men de kommer også som 4persons med fortelt. Enkelt å slå opp og solide løsninger men neppe laget for ekstremvær. Lå i det på barmark med snøfokk som kom på natta og duken tetter ikke 100 % mot bakken (kom snø i forteltet).

Du nevner lite om vekt. Hvis du er villig til å drasse på en del kilo så skal jo Fjellräven bytte ut teltutvalget sitt. Du kan nok få solide telt til en rimelig penge dersom de selger ut disse til en redusert pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.