Gå til innhold
  • Bli medlem

Isklatring og vinteralpinisme, klatrepartner


Sprettert

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har virkelig fått øynene opp for klatring på vinteren, men har egentlig ikke peiling på hva det innebærer. I den forbindelse er jeg på utkikk etter en klatrepartner/mentor/læremester eller lignende som kunne tenkt seg å lære bort kunsten å klatre på is og alpine ruter. Diverse kurs har kræsjet med jobben hver gang.

Har litt erfaring fra trad- og sportsklartning, men vil ikke kalle meg verken erfaren eller dreven. Ivrig og lærevillig, derimot, vil jeg påstå at jeg er! 

Alt av tips og triks om how to get started tas imot med stor takknemlighet. 

-Petter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Holder primært til i Indre Troms med mye muligheter, men uten nettverket. Innmelding i en klatreklubb høres lurt ut! Nærmeste/beste blir vel Narvik i sør eller Senja e.l. i nord.

Men nå blir jeg dessverre satt ut av spill i noen uker pga. en ryggoperasjon... 

-Petter

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 21.2.2016 at 19.01, Daniel Oaland skrev:

jeg holder til på østlandet, nermere bestemt hedmark, ikke det beste fjell eldoradoet men jeg er ganske mobil :)

Hei,

Er aktiv isklatrer og holder til på Kongsberg. Mitt beste tips til deg Daniel er å melde deg på et nybegynner isklatrekurs, DNT Oslo har en del som holdes blandt annet på Rjukan. Det var iallfall innfallsporten min til isklatring for noen år siden. Der fikk jeg mitt første isklatre-nettverk og derfra ble jeg med på Rjukan Ice Festival (holdes en gang i året i februar - var for 1,5 uker siden i år) og således var jeg godt i gang :). Anbefaler å bli med på en "cliniq"/ kurs på Rjukan Ice Festival, de kjører flere, alt fra nybegynner til drytooling og expert tips & tricks. Nå er det jo litt for sent i år med Rjukan Ice Festival for deg, men mulig det fremdeles er nybegynner-kurs isklatring på program?

Sjekk det, isklatring er kjempemoro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎21‎.‎02‎.‎2016 at 19.01, Daniel Oaland skrev:

jeg holder til på østlandet, nermere bestemt hedmark, ikke det beste fjell eldoradoet men jeg er ganske mobil :)

Hedemarken Klatreklubb http://www.klatres.no/ . Er en liten gjeng som klatrer is der. De skal på tur i retning Valdres (Stavdalen) førstkommende helg.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.