Gå til innhold
  • Bli medlem

Buman

Anbefalte innlegg

Fant ikke noe relevante tråder på kartmapper så jeg lager likegreit en ny en. Kartmapper er kanskje ikke det mest diskuterte utstyret, men er vel alltids en og annen mening om dette her også håper jeg :). 

Vel, vil bare begynne med å snakke litt om siste innkjøp hos meg og det er Sea to Summit sin 430X332MM. https://www.xxl.no/sea-to-summit-kartmappe-tpu-guide-stor-sort/p/1115041_1_style
Denne er jeg stort sett fornøyd med, men det er en ting som irriterer meg og det er at jeg sliter enorm med åpne lukkemekanismen igjen når jeg ønsker å ta kartet ut av mappa. Flere som sliter med dette? Begynner å lure på om jeg lukker den for godt igjen rett og slett. For vanntett er den definitivt når du først har lukket den.  

Ellers: Mappa er jo forholdsvis stor og fordelen er at du får dekket mye kart som er bra på lengre turer, men man kan kanskje føle at en kommer litt i "veien". Har fester både i topp og bunn til stropper/kroker som er en helt klar fordel ved mye vind. Ellers har den også borrelås også i topp/bunn så det går an å folde kartet sammen. Har ikke hatt den veldig lenge, men skal visstnok tåle en del juling så satser på at den skal holde en del turer til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
6 timer siden, Buman skrev:

Fant ikke noe relevante tråder på kartmapper så jeg lager likegreit en ny en. Kartmapper er kanskje ikke det mest diskuterte utstyret, men er vel alltids en og annen mening om dette her også håper jeg :). 

Vel, vil bare begynne med å snakke litt om siste innkjøp hos meg og det er Sea to Summit sin 430X332MM. https://www.xxl.no/sea-to-summit-kartmappe-tpu-guide-stor-sort/p/1115041_1_style
Denne er jeg stort sett fornøyd med, men det er en ting som irriterer meg og det er at jeg sliter enorm med åpne lukkemekanismen igjen når jeg ønsker å ta kartet ut av mappa. Flere som sliter med dette? Begynner å lure på om jeg lukker den for godt igjen rett og slett. For vanntett er den definitivt når du først har lukket den.  

Ellers: Mappa er jo forholdsvis stor og fordelen er at du får dekket mye kart som er bra på lengre turer, men man kan kanskje føle at en kommer litt i "veien". Har fester både i topp og bunn til stropper/kroker som er en helt klar fordel ved mye vind. Ellers har den også borrelås også i topp/bunn så det går an å folde kartet sammen. Har ikke hatt den veldig lenge, men skal visstnok tåle en del juling så satser på at den skal holde en del turer til. 

Jeg bruker vanligvis en stor gjennomsiktig pose, når det regner.

De kartmappene som selges i dag synes jeg er alt for store og klumpete. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke hva den heter, men den jeg har er så liten at jeg kan ha den i lårlommen på Fjellreven buksa mi. Det er veldig praktisk. Det negative er jo selvfølgelig at man ikke får så mye kart synlig på en gang. Men det er jo alltid NOE som ikke blir helt som det skal.

(Vi går jo uansett sammen med barna, og da forflytter vi oss ikke så ekstremt fort uansett.)

 

Fungerer gull!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.