Gå til innhold
  • Bli medlem

Pelletsovn Pelle


Nissemor

Anbefalte innlegg

Har noen erfaring med pelletsovnen Pelle og kan fortelle litt mer om den? Jeg lurer på å kjøpe en slik for å bruke som varme i lavvo. Skulle gjerne hatt en vedovn, men det har jeg ikke råd til. Vil jo bare bli brukt høyst et par uker i året.  Til nå har jeg brukt bål, men da kveles jeg. Eller bensin brenneren, men da blir jeg døv. Så leter etter en annen, ikke for dyr løsning, som selv gammelmor også får til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Nissemor skrev:

Har noen erfaring med pelletsovnen Pelle og kan fortelle litt mer om den? Jeg lurer på å kjøpe en slik for å bruke som varme i lavvo. Skulle gjerne hatt en vedovn, men det har jeg ikke råd til. Vil jo bare bli brukt høyst et par uker i året.  Til nå har jeg brukt bål, men da kveles jeg. Eller bensin brenneren, men da blir jeg døv. Så leter etter en annen, ikke for dyr løsning, som selv gammelmor også får til :-)

Jeg har hatt den pelletsovnen i 4 år, og kan ikke si annet enn at den virker helt perfekt :) bruker "pelle" i 4-6 varanger lavvo, og den varmer noe sinnsykt. Det du må huske på er: ikke legg på mer pellets før alt har brent ut og du må fyre på nytt, ellers kommer det et røykhav uten like.

Kjøper pellets på byggmax (bruker 8mm for best effekt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jenspetter skrev:
3 timer siden, jenspetter skrev:
3 timer siden, jenspetter skrev:

Ja, var denne tråden jeg ble inspirert av :-)

Hei

 

Noe her:

 

Ja, var denne tråden jeg ble inspirert av :-)

Hei

 

Noe her:

 

 

Hei

 

Noe her:

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ørretfiske25 skrev:

Jeg har hatt den pelletsovnen i 4 år, og kan ikke si annet enn at den virker helt perfekt :) bruker "pelle" i 4-6 varanger lavvo, og den varmer noe sinnsykt. Det du må huske på er: ikke legg på mer pellets før alt har brent ut og du må fyre på nytt, ellers kommer det et røykhav uten like.

Kjøper pellets på byggmax (bruker 8mm for best effekt)

Går det mye pellet til hver fyring? Et par liter?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nissemor skrev:

 

Kommer ann på hvem størrelse du velger. jeg har den mellomstore, Ovnen rommer ca 4 liter (ca2, 5kg) pellets, og gir ca 3-4 kw varme i 4-5 timer. minste er vel 1,5kg og den største er jeg usikker på, men den trengs ikke i en lavvo.

 

all info du trenger: http://www.steggen.no/nettbutikk/kokeutstyr/pelletsovn-pelle/

Endret av Ørretfiske25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.