Gå til innhold
  • Bli medlem

Feller og felleklips


Dal-z

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er på utkikk etter barnefeller. Noen som har noen tips? I fjor laget vi selskinnsfeller til barneskia her i huset, det gikk superfint og det var fantastiske feller til barna. Problemet var bare at selskinnskåpa som de var laget av var kjøpt på Fretex og dermed av modell GAMMEL, så fellene holdt ikke så lenge før de var i filler.

Jeg finner ingen butikker som selger barnefeller. Hva er DET for noe? Man skal vel ikke gå med barn KUN i preparerte løyper rundt en skistadion? De har jo så utrolig mye glede av å komme seg ut og opp i fjellet! Noen som har tips til butikker som selger barnefeller?????

Jeg vurderer å kjøpe noen langfeller, til voksne, som jeg kapper opp til å passe på barneskia. Mine minste barn er så små at et par med langfeller burde holde til 4 ski. Men da trenger jeg klipsa, til å ha fremme over tuppen. Noen som vet hvor dette selges løst??? Når jeg laget selskinnsfeller så brukte jeg bare et tynt sterkt tau som klips fremme, det fungerte godt, men jeg mener et metallklips vill vært bedre.

Og sist, noen som vet om selskinnsutsalg?

Takk for alle svar!
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du klipper opp langfeller: Finn frem ståltråd, et hank fra et tomt malingsspann etc, bøy det til passende form slik at den sitter greit på skituppen. Fest fellen i dette ved å brette den mot seg selv. Enkelt og det funker. 

Endret av TR
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, TR skrev:

Hvis du klipper opp langfeller: Finn frem ståltråd, et hank fra et tomt malingsspann etc, bøy det til passende form slik at den sitter greit på skituppen. Fest fellen i dette ved å brette den mot seg selv. Enkelt og det funker. 

Takk for godt tips! er det nok å legge limet fra fellen over limet? eller bør man sy i tillegg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Dal-z skrev:

Takk for godt tips! er det nok å legge limet fra fellen over limet? eller bør man sy i tillegg?

Det holder med lim mot lim hvis du har litt lengde på den overlappende delen, ca 10 cm har holdt fint for oss. Feller i metervare er et godt tips; klipper du opp langfeller får du imidlertid ett par med ferdige fester, og ett par som du må mekke selv. Du kan selvsagt også få kjøpt toppfeste-dingser hvis du ikke er bekvem med hjemmemekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, TR skrev:

Det holder med lim mot lim hvis du har litt lengde på den overlappende delen, ca 10 cm har holdt fint for oss. Feller i metervare er et godt tips; klipper du opp langfeller får du imidlertid ett par med ferdige fester, og ett par som du må mekke selv. Du kan selvsagt også få kjøpt toppfeste-dingser hvis du ikke er bekvem med hjemmemekk. 

Flotters. Takk takk.

Endret av Dal-z
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.