Gå til innhold
  • Bli medlem

Montering av skifeller


iggymoto

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Sannsynligvis et dumt spørsmål, men jeg klarer ikke å finne ut av svaret selv :-) Jeg skal montere mine første feller til fjellskiene mine, av denne typen:540293_Skifell-Mohair-45-210-bare-Felle-

 

Hva er greia med de gummikrokene - den smaleste kroken skal vel over skituppen, men hvordan er det meningen at man skal feste selve fellen til den bredeste delen av gummikroken? Skal man sy den fast?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Regner med det er standardfeller, og da er det bare å tre den ene enden av fellen (den som ikke allerede har feste på seg) inn i bøyla, så klistrer du den enden du har tredd igjennom tilbake på fellen (klister mot klister). Dette pleier holde godt. Her kan du i samme slengen klippe til fella, slik at den passer til dine ski. Vet ikke om dette gir mening for deg, men fant en kort filmsnutt du kan sjekke - dette er dog en annne type fell, men det er stort sett noe i den duren. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den svarte greia er for tuppen av skien, og monteres nesten slik som vist på videoen ovenfor. Den blanke kroken skal være på bakenden av skien.
Dette er for at du skal kunne tilpasse lengde på fell til din ski.

Det holder at du bare bretter fellen rundt den svarte kroken så det limes sammen.

Endret av tronn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.