Gå til innhold
  • Bli medlem

Stekepanne till pannekaker


Johan2000

Anbefalte innlegg

Jag har fått för mig att lage pannekaker på tur. Och måste ha en stekepanne som passar till detta. Den måste tåla att stå på gas och bensinkök, även handtaget måste tåla att det blir varmt. Riktigt varmt. Så antingen "full-metall-pan" design eller material i handtaget som står pall för i alla fall 300 grader. Teflon är gränsfall.

Det är nödvändigt med låg sarg på pannen så man enkelt och elegant kan vända på pannekakerna. 

Teflon är OK, men jag räknar med att det brinner upp efter en tid. Det brukar bli så med stekpannor som används på gaskök om man är oförsiktig.

Lämplig storlek: 15-18cm. Skall bäras med på tur. Støpejern er för tungt, tror jag. Kan vara värt att fundera på. Det håller ju jäkligt bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk ut GSI Outdoors stekepanne. Fås i 8" og 10". Råeste panna jeg har eid. Sprer varmen utrolig bra og belegget virker svært solid.

Ikke de letteste på markedet men skal man steike funker rett og slett ikke de letteste alupannene. 

https://www.fjellsport.no/gsi-pinnacle-10-frypan-10.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om du får tak i Ikea Steka lenger, men den meget bra, rimelig lett og koster under 50 kroner!

Som alle nonstick panner holder den ikke evig, men forbausende bra. Etter å ha  testet ut en kjøpte jeg 3 til, og har fortsatt en ubrukt igjen etter å ha brukt min både hjemme og på tur i 5 år.

 

dsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.