Gå til innhold
  • Bli medlem

Selebukse i Gore-tex


esw

Anbefalte innlegg

esw - jeg er dypt imponert og litt inspirert.

Jeg sliter med å finne "den perfekte buksa" og er villig til å prøve selv. Jeg skal snoke litt rundt på nettet / extremtextil.de og gruble litt.

Har du funnet noen pålitelige maler for denne typen bukser på nettet? Har ingen selebukser i dag, får neppe låne et par fra Norrøna for å klippe opp...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På bilden ser det ut som om du har valt en en-vägs dragkedja? Jag tycker att en två-vägs underlättar när man skall kasta vatten.

Förövrigt så delar jag de andras åsikt. Vi är fler som borde göra våra egna grejer!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 2-veis glidelås i sidene (slik at de kan brukes til lufting både på låra og leggene), men 1-veis i front. Kunne sikkert ha vært fint å ha 2-veis her også, men det ble altså ikke slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Den 14. februar 2016 at 16.18, esw skrev:

Total kostnad: kr 700-800,-

 

Hadde du du glidelåsene fra før eller? Ser glidelåsene kommer på i underkant av 500,- fra extremetextil.. Eller er det noe andre plasser de er billigere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Mener jeg betalte rundt €35 for 2 lange og 2 korte vannavvisende glidelås, ca. €30 for 2m goretex stoff, og ca. €20 for tape og diverse. Trykknapper og selene hadde jeg fra før. Fikk sendt det til familie i Nederland når jeg var der i jula, så slapp unna fortollingsgebyr og dyr porto.

Endret av esw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Wow!

Ligner veldig på en bukse jeg er svært glad i, Fjellreven "Tur pants". Den har også lommer til tynne kneputer, og en tynn rompepute, kan tenke meg de er mellom 3-5 mm tykke i myk eva-foam eller noe sånt.

To store lårlommer med klaffer, er noe av det jeg er aller mest glad i på vinteruturer ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Strykejern 2 stjerner (ull) pleier å være det som skal til. Prøv gjerne tapen på noe annet stoff først. Prøv også varmen du har tenkt å brukke på et ikke-kritisk sted på plagget (innsiden av en lomme e.l. for å se at stoffen tåler det. Det har imidlertid alltid gått bra for meg.

Husk å presse tapen mens det kjøler ned, slik at den fester seg godt. Bruk en klut e.l. slik at du ikke brenner deg.

Endret av esw
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...
  • 2 måneder senere...
På 17.2.2016 den 22.02, Björn skrev:

På bilden ser det ut som om du har valt en en-vägs dragkedja? Jag tycker att en två-vägs underlättar när man skall kasta vatten.

Förövrigt så delar jag de andras åsikt. Vi är fler som borde göra våra egna grejer!

Etter å ha brukt buksen en stund har jeg innsett at det er lurt med 2-veis og jeg har nå modifisert glidelåsen ved å sette inn en ekstra deler.

Takk for innspillet!

F64A14EC-256B-485E-B34D-7B8A2076E8E3.jpeg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
22 minutter siden, Leinad skrev:

Stilig prosjekt - flott at du deler til inspirasjon for oss andre.

Er det dette stoffet du har brukt? https://www.extremtextil.de/en/3-layer-laminate-gtx-extra-breathable-soft-elastic-ptfe-membrane-130g-sqm.html

Stoffet jeg brukte ble kort tid etter utsolgt. Men denne som de nå har fått på lager igjen ligner veldig, ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, esw skrev:

Stoffet jeg brukte ble kort tid etter utsolgt. Men denne som de nå har fått på lager igjen ligner veldig, ja.

Ok. Dette stoffet ser nå ut til å være mer enn bra nok ut fra spesifikasjonene de oppgir. Hadde håpet å høre litt om hvor stivt det var og om det føltes ok mot kroppen i bevegelse osv. Tror jeg sender de en mail og spør pent om de kan legge ved en prøve av det i neste bestilling. Er ikke noe hast enda, det blir ikke bukse med en gang. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.