Gå til innhold
  • Bli medlem

Snøforholdene ved Femunden


s-berg

Anbefalte innlegg

Annonse

Var i nordlige del for en uke siden. Ikke for mye snø, men greit for å gå på ski. Litt tynt/løst i skogen, slik at skia gikk gjennom der det var stein. Gode forhold på myr (og vann for den som er komfortabel med isen). Var betraktelig mer snø i Synnervika enn på Røros, og jo lengre øst en kom i området. 

Kom en del snø på fredagen, så kanskje forholdene er bedre nå. Sikkert noen lokale også med dagsferske rapporter. Her er noen bilder fra slik det var for en uke siden: http://www.tursiden.net/2016/02/en-liten-vintertur-i-femundsmarka/

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 12.2.2016 at 23.05, s-berg skrev:

Er det noen som kjenner til hvordan snøforholdene er ved Femunden, Elgå?

Ståle

Var der for et par uker siden, midt under uværet Tor. Gkk fra Elgå og innover mot Svukuriset og videre. Var temmelig dårlig med snø akkurat i skogen rundt Elgå. Litt mer og ok forhold etter svukuriset og over tregrensa nordover.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for snørapportene.

De nedslående rapportene gjorde at jeg valgte tur til Jotunheimen denne gangen.
Her ble det en tur på 4 dager derav 2,5 utfordrende dager med mye løssnø (tungt med pulk...)

Jeg håper på bedre snøforhold senere i Femundsmarka.

Ståle

 

 

32 V 462642 6808521:

P2220009.jpg

32 V 464026 6809311:

P2220007.jpg

32 V 464026 6809311:

P2220003.jpg

Endret av s-berg
Oppdatert med GPS posisjoner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hvordan snøforholdene er rundt Femunden nå? Planlegger ukestur fra mandag, og har fulgt med værmeldingene og sett at det har kommet litt snø. Bor selv i Soknedal, på andre siden av Forollhogna og her er det kommet en del. Må ta en avgjørelse på om det blir for tungt for hunden å være med i løssnøen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! 

Jeg kom hjem i dag etter en ukes tur i Femundsmarka, med utgangspunkt i Synnervika. Var innom Muggsjøene, og sørover til Røvollen og opp Røa vassdraget til Rogen. Når jeg startet turen var det tunge forhold utenfor scootersporene, men i løpet av uka ble det såpass mildt at snøen sank sammen en del, for så å få noen minusgrader igjen i går. Så det bærer sånn ok, selv med pulk. På vann og åpne myrer har det blåst såpass at det er hardt å fint å gå. 

Ellers finner du spor etter snøscootere og hundekjørere flere steder, spesielt til en del av de åpne buene. (Det går spor helt fra Femunden og til Rogen og lenger innover i Sverige). 

Gled deg, du kommer til å få en fantastisk tur!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Plukker like godt opp igjen denne tråden... Er det noen av turfolka her som vet åssen is-/snøforholda er i terrenget på vestsia av femunden nå? I hovedsak sør for elgå. Har ei helt avtalefri uke forran meg, og da er jeg sjølsagt nødt til å bo ute å pilke :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.