Gå til innhold
  • Bli medlem

guideline fario wf eller presentation


tklami

Anbefalte innlegg

har tenkt å kjøpe meg et nytt fluesnøre til sesongen og sitter da å vurderer hvilket av disse to snørene jeg skal skaffe meg. Syns det er litt vanskelig utifra beskrivelsene jeg har lest hva som er den reelle forskjellen mellom disse to snørene. Håper noen av dere har testet å kan gi meg noe bedre innsikt. Er det slik at fario wf bare har bittelitt lengre klump eller er det andre forskjeller som jeg ikke har fått med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva slags fiske skal lina brukes til? Elv, stillevann, tørt, vått, vind, korte kast, lange kast osv? Fario har litt lengre klump, og litt annen tapering.

Presentation er ei gullande god line til fiske i trange omgivelser eller til korte kast i vind. Utover det, er den etter min mening ei ubrukelig line...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte Fario lina pga en litt lengre klump. Lina er ment som en litt alt mulig line. har ei highwater line og, selv om den begynner å bli litt slitt. så målet med fario lina er at den skal funke litt bedre når det er litt trangt. men vil nå helst kunne få noen meter når en må. Er så mange muligheter innenfor liner at det er ganske vanskelig å velge. lina vil bli brukt i nordmarka og på fjell. men tipper at i gode åpne landskap så kommer highwateren til å gjøre jobben

Endret av tklami
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tor Arne skrev:

Hva slags fiske skal lina brukes til? Elv, stillevann, tørt, vått, vind, korte kast, lange kast osv? Fario har litt lengre klump, og litt annen tapering.

Presentation er ei gullande god line til fiske i trange omgivelser eller til korte kast i vind. Utover det, er den etter min mening ei ubrukelig line...

 

Det er rart det med smaken. Jeg bruker utelukkende Presentation. Enten det er elv eller innsjø, til fjells eller i skogen. Jeg har lagt bort flere titalls forskjellige liner til fordel for

Presentation.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Gi gjerne en tilbakemelding når du har fått testet den! 

Det er som du skriver Tor Magne... Smaken er som baken. Jeg synes Presentation blir for nervøs med mye line i lufta og null kontroll på mendinger. 

Jeg liker liner med lengre klumper, både til overhånds- og vannkast... I sommer har jeg tenkt til å prøve Orvis Hydros Trout. Den har jeg trua på!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Tor Arne said:

Ok. Gi gjerne en tilbakemelding når du har fått testet den! 

Det er som du skriver Tor Magne... Smaken er som baken. Jeg synes Presentation blir for nervøs med mye line i lufta og null kontroll på mendinger. 

Jeg liker liner med lengre klumper, både til overhånds- og vannkast... I sommer har jeg tenkt til å prøve Orvis Hydros Trout. Den har jeg trua på!

 

 

skal ta og gjøre det. Selv om det nok enda blir et par mnd til fluestanga svinges igjen, om ikke våren skulle komme veldig tidlig i år da. kan forøvrig nevne i denne sammenhengen at det er ei guideline fario #5 stang jeg har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.