Gå til innhold
  • Bli medlem

Kartverket lanserer utskriftstjeneste


steingrd

Anbefalte innlegg

Kartverket lanserte i dag en utskriftstjeneste for å lage dine egne kart: http://kartverket.no/Om-Kartverket/Nyheter/lag-ditt-eget-kart/

Ser ut som en bra tjeneste, testet den såvidt i kveld og fikk 1:25000 og 1:50000 fordelt på flere sider, med litt overlapp og henvisninger til neste side i alle retninger, kilometerstreker osv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, steingrd skrev:

Kartverket lanserte i dag en utskriftstjeneste for å lage dine egne kart: http://kartverket.no/Om-Kartverket/Nyheter/lag-ditt-eget-kart/

Har hatt samme muligheten i mange år, men da kun for jaktområder hvor grunneier har hatt avtale med Statens kartverk, samt senere distrubutører. Ellers har jeg alltid orginale papirkart med meg, på tur og på jakt. Det begynner å bli mange ti-talls kart, fra hele Norge nå. Også noen fra Sverige. Har ikke tellt opp. I tilegg har jeg (de senere år hatt), fleste digitale kart, (fra 20 serien kartene) til Statens kartverk. I noen tilfeller, også lokale jaktkart med grenser. De kan være av ymse slag, så når en får muligheten til å skrive ut digitale jaktkart, er det en fordel. Men da kan det ende opp i tre kartløsninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slutt på å dra på tur i møtet mellom fire kartblad.. :)

Den største nytten av dette blir vel neppe for Jotunheimen, Hardangervidda, Rondane og andre mye besøkte turområder med gode kart. Det viktigste blir alle de småområdene man besøker, hvor 711-serien har vært eneste alternativ. Der blir dette strålende!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke vært og er ikke videre begeistret for disse kartene, da de er jækla dårlige sammenlignet med de papirkartene som selges, når det kommer til fjære og sjø. Men det har de på planen, så dette kan bli veldig bra etter hvert som de får ting på plass. Teoretisk sett kjempebra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.