Gå til innhold
  • Bli medlem

Helgetur på ski, Børgefjell, Blåfjella,Lierne eller svenskesiden.


Sølvkroken Spesial

Anbefalte innlegg

Til uka skal jeg på jobb i nærheten av Gäddede i sverige. Jeg har derfor muligeten til å ta med meg fjellskia, teltet og pulken for å ta en helgetur i næheten. og ser jeg har mange muligheter. Børgefjell, Blåfjella og Lierne. Mye mulig det er fine muligheter på svenskesiden også for alt jeg vet. Jeg har aldri vært i området.


Er det noen som er kjente og har en helgetur å anbefale, mulig jeg kun rekker en overnatting. Gjerne der det er litt skog så det går an å brenne et bål. Er det eventuelt noen åpene koier om været ikke skulle være optimalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I Sverige så får du inte göra som man gör i Norge, fälla döda träd för att skaffa sig ved (jag menar att det är förbjudet i Norge också, se ny Straffelov §323, 2 ledd). Du får endast ta pinnar som ligger på marken, eftersom det är snötäckt så faller det alternativet bort. Ta med ved, köp lokalt och stötta det lokala näringslivet!

Läs vad som gäller här.

http://www.naturvardsverket.se/Var-natur/Allemansratten/Det-har-galler/Eldning/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.