Gå til innhold
  • Bli medlem

Laaaaaaang påskeferie


Tom

Anbefalte innlegg

I år skal jeg i realiteten ta meg 18 - atten dagers påskeferie. Skal bare jobbe noen skarve timer en av dagene. Gleder meg heeeeelt sinnsykt. Da blir det to uker på hytta i Valdres, med masse skiturer og forhåpentligvis noen deilige timer i solveggen. Noen som er misunnelige? Hva er deres planer for påskeferien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
No ser eg atter slike fjell og dalar uppi Jotunheimen er vel planene. En kort, rolig påskehelg i sørøstlige deler av Jotunheimen. Spise god mat, gå på ski, og puste frisk fjelluft. Det er planen.

Du glemte å nevne at det å ta mange fine bilder er planen også, hvis ikke hovedplanen :(.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er misunnelige? Hva er deres planer for påskeferien?

U bet :(

Kona reiser vekk palmehelgen, så da blir det jeg og ungene på skitur. Siste uka skal fylles med skiturer og hyttekos. Blir det dårlig vær er planen å jobbe 15-20 timer. Men jeg spår tidenes påskevær på nordvestlandet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også være på hytte i Valdres, nærmere bestemt på Kruk rett ovenfor Fagernes. (Tror dere, Morten/Julia eller noen andre, at det vil være nok snø i området for skigåing ut påsken?)

Så skal jeg meske meg i de maskinpreppede langrennsløypene fra Beitostølen i nord til Bjørgovarden og Tonsåsen i sør. Favoritt-området er Tansbergfjorden - herfra kan man sogar se Skagastølsmassivet. Det er også obligatorisk å kjøre over til Vestre Slidre for å stake dovent i de relativt flate partiene rundt Syndin eller Vaset mens man har flott utsikt mot Vangsfjellene og Sør-Jotunheimen. Og så blir det sikkert en dagstur med slekt og venner og fjellski opp på Mugnetid, Rasletind, Grindane eller noe annet upretensiøst.

Drømmepåske, mao. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. (Tror dere, Morten/Julia eller noen andre, at det vil være nok snø i området for skigåing ut påsken?)

Klisterføre og oppstikkkvist. Liiiiiiiiiiiiiiiiiiiiite snø! Hvis ikke det kommer noe mer, kan jeg ikke skjønne hvordan det kan bli spesielt bra, men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen er 21 -enogtyve- dagers påskeferie i Kaukasusfjellene. :) Billettene er bestilt men turen må sannsynligvis kortes ned noen dager p.g.a. jobb. :( Med fratrekk for noen dager til proviantering, "red tape", transport inn/ut o.s.v. blir det i praksis 12-13 dager i fjellene. Vi rekker mye gærnt på den tiden. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som er misunnelige? Hva er deres planer for påskeferien?

Å jaaa... Ihvertfall når jeg vet i hvilket eldorado du skal boltre deg i! :) Er flere her som bidrar til et lite sukk ser jeg, når en selv skal jobbe de 3 dagene som ikke er røde. Kanskje får vi tatt oss en liten tur til Valdres selv for å få skikkelig påskestemning. Det er en liten drøm vi har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskeferien min går som alle foregående år, til de elskede fjellene ved hytta!

Stilig bilde av Sagi Espen! :)

Nilser'n, hva jobber du med? Du må ha en særdeles brutal arbeidsgiver som ikke gir deg fri i påsken.

Sitter på eget kontor hvor jeg driver med innkjøp, lager og logistikk. Har det ganske fritt egentlig mht når jeg vil ta fri, så jobbing i påskedagene er selvvalgt. Blir det knallvær, er det ikke utelukket at jeg avspasserer eller tar en feriedag på sparket. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.