Gå til innhold
  • Bli medlem

Sekk eller pulk?


Magnus312

Anbefalte innlegg

Hei!

Vi er en guttegjeng som tenker oss på fjelltur i vinterferien, vi tenker å gå i noen dager rundt Finse-Geilo-Hardangervidda området. Vi er alle ganske erfarne på fjellski og fjellvante, men aldri gått i flere dager vinterstid før. Spørsmålet er om vi burde gå med sekk eller pulk? det blir jo en del mer mat og ekstra brennstoff for å smelte snø og koke vann til mat, samt at vinterutstyr er noe tyngre en det man pakker for en sommertur. hvor går egentlig grensa på når det ikke lønner seg lenger å bære sekk men heller trekke pulk? Satser på at det er noen mer erfarne enn oss her som har noe å komme med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hytte til hytte eller telt? De fleste som ligger på hyttene bærer sekk, mens flere som telter nok bruker pulk. Jeg vil si at med vekt på 15-20 kg, så er det lettere å dra pulk. Man trenger heller ikke være så gjerrig på hva man har med seg, da et par kg ekstra i pulken ikke har noe å si når man trekker den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo smak og behag, men med pulk (f.eks veteran/144) har du 285 liter til disposisjon, så stor sovepose, dunjakke, xtra liggeunderlag... blir lett å få med.  En sekk vil være stor og tung. Er det bratt eller hytte-til-hytte tur bruker jeg sekk om vinteren. I det området ville jeg valgt pulk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.