Gå til innhold
  • Bli medlem

Leveringstid packraft


Waage

Anbefalte innlegg

Hei!

Er det noen her som har bestilt packraft fra packrafting.com i det siste? Bestilte for 22 dager siden og har ikke fått noe kontakt med dem siden 5. januar.

Lurer på om det er noen andre her inne som har hørt noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

alt jeg kan si er at det var litt sånn for et år siden også. Da de ventet på nye forsyninger fra usa. De er veldig dårlige til å svare på mail når en spør. Jeg fikk min båt litt over en mnd etter jeg bestilte. Jeg vet andre måtte vente enda lengre. Båt kommer nok før sesongen starter,bare veldig kjedelig å ikke vite hvordan det ligger ann med bestillingen.

Endret av tklami
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar! Har prøvd telefon, facebook og e-post. De skrev at det ville ta noen uker når jeg bestilte, så var forberedt på at det kunne ta tid. Men det er så irriterende å ikke få en liten oppdatering på hvordan det ligger an. Det er nesten som du lurer på om det kommer i det hele tatt når du ikke får svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Waage said:

Takker for svar! Har prøvd telefon, facebook og e-post. De skrev at det ville ta noen uker når jeg bestilte, så var forberedt på at det kunne ta tid. Men det er så irriterende å ikke få en liten oppdatering på hvordan det ligger an. Det er nesten som du lurer på om det kommer i det hele tatt når du ikke får svar.

satt med nøyaktig samme følelse for et år siden, så plutselig fikk jeg beskjed om at båten var på lager og ville bli sendt. De spurte først om jeg fortsatt ville ha den da. og det ville jeg jo :shock:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nøyaktig samme opplevelse i fjor. Bestilte i romjula men lite skjedde før i Mars en gang. Våren nærmet seg og jeg var på nippet til å panikkbestille fra utlandet før de omsider ga lyd fra seg og spurte om jeg fortsatt ville ha den. Da var prisen økt med 2.000 kroner i mellomtiden. Men siden jeg hadde bestilt til gammel pris fikk jeg jo båten til den gamle prisen. Når båten omsider kom ble jeg svært så fornøyd med produktet. Tolket det som at hele sjappa egentlig lå i dvale vinterstid og først våknet til liv på senvinteren og at de da sendte årets bestilling på en haug båter til produsenten.
Synd at de fortsatt er så episk trege både i kommunikasjon og levering i lavsesongen for produktet er jo virkelig herlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Ståle Sæther skrev:

Synd at de fortsatt er så episk trege både i kommunikasjon og levering i lavsesongen for produktet er jo virkelig herlig.

Jeg har 2 packrafts, en Explorer 42 og en gnu. Når jeg skulle kjøpe var ikke kursen på,usd så gal som nå. Siden jeg også hadde hørt om disse her var trege, bestilte jeg direkte fra USA. Der var de veldig service minded og raske til å svare. De fikset en gnu til meg på meget kort varsel selv om de var tomme fordi jeg skulle på tur ganske snart. 

Det var en feil på en åre jeg kjøpte (limet løsnet). Det ville de selvsagt fikse gratis (de dekket frakt). Men som han sa, frakt frem og tilbake tok litt tid.  Han anbefalte meg derfor å enten gjøre det selv (anbefalte lim og fremgangsmåte) eller høre med en butikk som solgte skistaver, padleårer osv. Milslukeren fikset dette for 100 kr. Hvor mye kan gå galt med en packraft som ikke kan fikses selv eller lokalt raskere. Skal den sendes til importør eller produsent går tiden. Skal hele deler byttes gjøres nok ikke dette i norge allikevel?

fordel utlandet

- billigere (kommer Ann på kursen)

- raskere

- kundeservice 

 

ulempe utlandet

- støtter ikke lokale butikker

 

Skriver ikke dette for å fraråde packrafting.com, men det viser at i dagens verden så er det mange alternativer og du må være god for å lykkes. Dårlig kundeservice er ikke noe lur strategi i lengden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, renzir skrev:

Jeg har 2 packrafts, en Explorer 42 og en gnu. Når jeg skulle kjøpe var ikke kursen på,usd så gal som nå. Siden jeg også hadde hørt om disse her var trege, bestilte jeg direkte fra USA. Der var de veldig service minded og raske til å svare. De fikset en gnu til meg på meget kort varsel selv om de var tomme fordi jeg skulle på tur ganske snart. 

Det var en feil på en åre jeg kjøpte (limet løsnet). Det ville de selvsagt fikse gratis (de dekket frakt). Men som han sa, frakt frem og tilbake tok litt tid.  Han anbefalte meg derfor å enten gjøre det selv (anbefalte lim og fremgangsmåte) eller høre med en butikk som solgte skistaver, padleårer osv. Milslukeren fikset dette for 100 kr. Hvor mye kan gå galt med en packraft som ikke kan fikses selv eller lokalt raskere. Skal den sendes til importør eller produsent går tiden. Skal hele deler byttes gjøres nok ikke dette i norge allikevel?

fordel utlandet

- billigere (kommer Ann på kursen)

- raskere

- kundeservice 

 

ulempe utlandet

- støtter ikke lokale butikker

 

Skriver ikke dette for å fraråde packrafting.com, men det viser at i dagens verden så er det mange alternativer og du må være god for å lykkes. Dårlig kundeservice er ikke noe lur strategi i lengden.

En fordel med å handle i Norge du ikke nevnte er et du er beskyttet av et ganske solid lovverk som beskytter deg som forbruker. Det kan i mange tilfeller være greit å vurdere om man vil ha denne sikkerheten før man sender tusenlapper avgårde. Akkurat dette firmaet vil jeg nok stole på i dag men har full forståelse om andre vurderer det annerledes. Det er tross alt snakk om en ikke helt ubetydelig sum.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Ståle Sæther skrev:

En fordel med å handle i Norge du ikke nevnte er et du er beskyttet av et ganske solid lovverk som beskytter deg som forbruker. Det kan i mange tilfeller være greit å vurdere om man vil ha denne sikkerheten før man sender tusenlapper avgårde. Akkurat dette firmaet vil jeg nok stole på i dag men har full forståelse om andre vurderer det annerledes. Det er tross alt snakk om en ikke helt ubetydelig sum.

Dette er jeg helt enig i og det kom ikke frem i mitt innlegg. Jeg sparte såpass mye med penger at jeg tok den risken. Vurderingen var også at jeg stolte på de, ville finne feilen i løpet av ett år, og evt kunne fikset det lokalt til en overkommelig pris.

Andre typer produkter ville jeg ikke kjøpt på nett fra utlandet, selv om jeg faktisk har kjøpt mye rart der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg har forstått dette så er det en enkeltperson som skaffet seg et agentur for en tid tilbake, og dette er noe han driver på med ved siden av annen jobb.. Møtte ham på Mogen for noen år siden da han og et par kamerater hadde padlet Kvenna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Waage skrev:

Hei igjen!

For dere som lurer fikk jeg svar på e-post 22.januer (en dag etter jeg startet tråden) om at det ville ta 2-3 uker før packraften var hos de :) Cant wait!! Håper på mildvær!

Velkommen i klubben! Herlig liten sak jeg håper du blir like glad i som jeg er blitt! :)
 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Har akkurat bestilt 2 Denali Llama, til meg og en kamerat.

Ser det er skrevet mye om leveringstider her, på orderen står det anslått leveringstid 3-4 uker.

De antydet mai/juni når jeg bestilte.

Er det mange som venter på packrafts her ? Og hva slags leveringstidspunkt har dere fått ?

Drøyde lenge før jeg bestilte da firmaet ikke svarte på telefon eller meldinger på hjemmesiden,

var da skeptisk til å legge inn bestilling i nettbutikken.

For et par dager siden fikk jeg dialog på sms, og var da rask med å legge inn bestillingen :-)

Nå er det vel bare å smøre seg med tålmodighet......

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som nevnt over er dette firmaet et "enkeltmanns-initiativ". Det ble vel opprettet i forbindelse med at en kompisgjeng tilfeldig oppdaget båtene og syntes de virket interessante og ville ha dem til Norge om jeg har blitt fortalt historien riktig. Vi snakker altså ikke om logistikk-apparatet til XXL, skittfiske eller fjellsport her.
Det bestilles så vidt jeg har skjønt et større antall båter og tilbehør på senvinteren som så leveres i løpet av våren og så er det liksom om å gjøre å få solgt dem ut i løpet av "sesongen". For oss som bestiltei god tid på vinteren har det derfor ikke alltid vært en heldig kombinasjon av "lavsesong" og produktet vi ønsket oss som har gitt leveringproblemer. Ikke den helt store aktiviteten hverken på FB eller på mail i vintermånedene virket det som.
For et par år siden var det leveringproblemer allerede tidlig på sommeren da interessen for båtene eksploderte. Lageret fort var skrapet og etterbestillinger måtte sende til produsenten. Mye frustrasjon her på fjellforum da husker jeg.

Jeg vil anta at du slik sett har bestilt på "riktig" tid av året og at levering fra andre siden av dammen er kommet eller at en stor leveranse er rett rundt hjørnet. Denne fordeles ut til et større antall utålmodige kunder fortløpende. Det er begrenset hvor mange pakker man får sendt ut pr dag til kunder når man bare har det som en bi-geskjeft og ikke er et firma med flere ansatte, gaffeltrucker og alt det der så det er lite annet å gjøre enn å starte et sted og pløye seg gjennom lagerbeholdningen i mer eller mindre ordnet rekkefølge tenker jeg. Stresser du med at allerede spikrede turplaner kanskje gruses fordi mai/juni blir for diffust og langt unna går det sikkert an å gjøre leverandøren oppmerksom på det så kan det kanskje hende dere skyves lengre frem i kø når "årets bestilling" skal pakkes og bæres bort på postkontoret.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom hjem fra over there igår med en Mule i bagasjen. Har vurdert Denali Llama opp og ned de siste 2 årene, og også prøvd å sitte i en for å sjekke størrelsen. Jeg måler hele 196cm på strømelesten, og da er Denali Llama i korteste laget. Det går, men ikke over såpass lang tid som denne sportsfiskeren kunne tenkt seg. Begrepet "ett kast til" ble tatt med i ligninga, i tillegg til at jeg vurderte custom varianten med forlenging. Var på nippet til å bestille denne stretch Llamaen da jeg så at de (produsenten) hadde en XL versjon. The Mule. Eselet. Har hatt den oppblåst og prøvesittet den da jeg var der borte. Var ikke så hypp på å flyte rundt i lazy river med den på resorten i Florida av flere grunner. Men kort fortalt er den, for mine 196cm, merkbart lenger, og den andre tingen som slo meg var at den ikke har like mye taper inne ved baugen som Llamaen. Dvs jeg kan strekke ut langbeina mine helt fram uten å måtte justere ved å krysse de for å passe inn i båten. Gull!!! Fikk også cruiser spradeck montert. Dollarkurs på 8,3 da den ble bestilt var ikke like hyggelig, men litt now or never, penger igjen på skatten, og at de kunne levere til meg på resorten mens jeg var der nesten bare påkrevde et kjøp. Argumenterte jeg for meg selv iallefall ;) Fra bestillingsbekreftelse så tok det hele 3 dager før den var på plass, og da var 2 av dagene helgedager, og produsent gjorde meg oppmerksom på at de ikke jobber i helgene. God kommunikasjon, god kundeservice og god leveringstid. Nå gjenstår bare padleåre (noen som har forslag på type, lengde osv?) og så skar je sjøsetta båt! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
Spoiler

 

Har nå bestilt 3 stk LIama til meg selv og 2 kompisser. Har fått veldig bra inntrykk med tanke på servicve. Jeg har spurt og "gravd" om alt mulig når det gjelder Packraft's å har fått svar veldig raskt. Har gitt beskjed at de ikke skal sendes før i siste uke mai, så vi har de til begynnelsen av Juni :)  Jeg har i hvertfall ikke noe å si på kundeservisen :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.