Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger tips til fjellskisko


Turguri

Anbefalte innlegg

Hei.

 

KJøpte meg fjellski i uka som var. Skulle kjøpe full pakke, men jeg har tydeligvis litt snåle føtter, for butikken hadde ikke sko som passer føttene mine. Kjøpte Åsnes Breidablikk med rottefella BC bindinger. Prøvde Alfa Core Quest og Core Quest Advance. Disse var begge for smale til meg. Jeg bruker str. 36 og 37 i sko og passer fint i militærstøvlene Alfa pleide å produsere (foruten at de gir gnagsår på hælen om jeg ikke teiper godt). Forsøkte å gå opp til 38, men de var fortsatt for smale og ble dessuten rimelig mye for lange. Testet deretter Skarvet, men disse syns jeg virker litt for myke for langtur. De hadde dog denne kun i str 38. så det er mulig det er derfor den virket litt for slarkete.

Noen som har møtt samme problematikk (med brede føtter) og kan fortelle hva de endte opp med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Passform passform passform. Det er viktigere enn hva folk på forumet anbefaler.

Selv har jeg vært innom det aller meste av lærstøvler på markedet, og enda ikke funnet sko som ikke gir meg gnagsår eller stort ubehag.

Hvis den aktuelle butikken ikke hadde sko som passet til deg, så dra til en annen butikk med andre merker. Bruk gjerne Fjellsport.no og XXL.no sine åpne kjøp for å teste sko dersom du bor i distriktet. Da kan du bestille en rekke par og teste i ro og mak hjemme, og returnere de som ikke passer.

Endret av Martin Gjellestad
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) Ja, jeg har lett etter crispi stetind, men ingen rundt her har de. Har igjen en butikk som jeg ikke har sjekket enda, men nettkjøp med returrett er jo en mulighet. Er så dumt å bli sinket av skoene når man er på langtur, så jeg vil ikke forhaste meg med kjøpet heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.