Gå til innhold
  • Bli medlem

Sealskin hansker/sokker


Bjørni1

Anbefalte innlegg

Annonse

Joda, jeg har et par Sealskin hansker.

Holder hva de lover, du er tørr på fingrene.

Men kan likevel bli kaldt i hanskene, dem tar til seg fuktighet i det ytre skjiktet. Noe som fører til nedkjøling av fingrene, men tørr er du..

Mange fine bruksområder iallefall, jeg bruker mine til isklatring. Men de er også god på fisketurer og andre fuktige områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Joda, jeg har et par Sealskin hansker.

Holder hva de lover, du er tørr på fingrene.

Men kan likevel bli kaldt i hanskene, dem tar til seg fuktighet i det ytre skjiktet. Noe som fører til nedkjøling av fingrene, men tørr er du..

Mange fine bruksområder iallefall, jeg bruker mine til isklatring. Men de er også god på fisketurer og andre fuktige områder.

Jeg har brukt dem ved fluefisking, men synes at de er kaldere enn fingervanter av ull. Jeg fryser ganske lett på fingra. Du kan sammenlikne dem med å bruke oppvaskhansker ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Takk for gode svar!

Lars: Hva bruker du i stedet for når du padler?

Lars skal få svare selv, men siden jeg også padler en del så har du mitt svar :

Vanter e.l duger ikke, kontakten med åra blir dårlig. Bruker padlevott i neopren eller nylon for flattvannspadling. Dette er en type vott som legges rundt åra, som du putter hånda inni. Den gir god kontakt og er varm. Ulempen er selvfølgelig at det blir kaldt hvis du havner i vannet. For elvepadling brukes ofte formede neporenhansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde dem på isklatring, og holdt på å få forfrysning i fingrene. Brukte dem uten noe annet på utsiden, og det var kaaaaaldt!! Kansje med noe annet på utsiden hadde hjulpet, men da blir det for dårlig kontakt med øksene. Har kjøpt neoprenhansker...håper det blir varmere.

Allan..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøvde dem på isklatring, og holdt på å få forfrysning i fingrene. Brukte dem uten noe annet på utsiden, og det var kaaaaaldt!! Kansje med noe annet på utsiden hadde hjulpet, men da blir det for dårlig kontakt med øksene. Har kjøpt neoprenhansker...håper det blir varmere.

Allan..

Helt klart, neopren er i en helt annen divisjon, da du har isolasjonstykkelse, samtidig som de beskytter knokene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.