Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjøpe randoneestøvler - når og hvor/hvordan finne de beste tilbudene?


bendive

Anbefalte innlegg

Hei, jeg fikk penger til jul og bursdag for å kjøpe meg randoneestøvler (og forsåvidt feller til mine K2 BackUp 82 ski hvis det er penger igjen). Jeg har ikke noe voldsomt hastverk med å skaffe meg dette, og siden det er såpass svindyrt er jeg veldig interessert i å kjøpe dem på tilbud (vil ikke bruke mer enn 4000 kr på støvlene), og jeg er villig til å vente til sesongen er ferdig.

Spørsmålet mitt er da som følger: Når starter vintersesongen-er-ferdig-salget? Skjønner at det er umulig å gi en spesifikk dato, men når burde jeg begynne å se meg om etter sportsbutikker som selger ut randoutstyret sitt fra forrige sesong? Evt på høsten, før sesongen starter, når ca er det typisk at sportsforretninger begynner å selge ut fjorårets skiutstyr?

Kom gjerne med erfaringer! Når og hvor/hvordan fikk du kjøpt dine randostøvler til en skikkelig god pris? 

For å spesifisere litt: Jeg har ikke testet noen støvler enda, så jeg vet ikke hvilke modeller som passer min fot, men jeg har et håp om at Dynafit TLT6 skal passe meg bra. Og for å illustrere: Oslo Sportslager har i disse dager nyttårssalg med 25% på en rekke varer, men vanlig pris for TLT6 hos dem er 6000, så dette salget er derfor "for dårlig" for at jeg kan få kjøpt meg disse støvlene der (6000*0.75 = 4500 > 4000. Men TLT6 dekkes uansett ikke av nyttårssalget, ser det ut til. Vet også at de selger fjorårets TLT6 til 4000, men der har de ikke min str inne.)

Muligens vanskelig å gi noen svar her, men jeg tror altså at det jeg er ute etter er erfaringer/eksempler på gode kjøp gjort under utenom-sesong-salg, for å gjøre min letejobb litt lettere. Fordi man kan jo alltids stikke innom hver eneste sportsforhandler i området sitt en gang i uka, men det gidder man jo ikke. Så kom med erfaringer, plis :) 

Mvh Bendik

Endret av bendive
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser du på et produkt på prisjakt så er det historikk der (grafisk). Da kan du se når det har vært billigst.

Ellers er det rett før/etter påske, ved sesongslutt, black friday og tidlig på høsten gode tidspunkt. Kjøpte selv fjorårets modell av TLT6 performance med carbon skaft til halv pris i høst (Park og Pudder)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sport Conrad pleier å ha tilbud ofte, og veldig gode priser rundt slutten av mars/april. Dersom du abonnerer på nyhetsbrevet får du mail når de store salgene starter. Jeg har selv kjøpt alpinski fra dem og er veldig fornøyd med både leveringstid og priser. På sportsutstyr er det kun mva, og ikke toll. Eventuelt fortollingsgebyr som speditøren tar varierer fra selskap til selskap. Jevnt over havner du ofte langt under norske tilbudspriser selv med alle gebyrer betalt. Den eneste ulempen er vel at reklamasjonsretten i EU er noe svakere enn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, speedbird skrev:

Sport Conrad pleier å ha tilbud ofte, og veldig gode priser rundt slutten av mars/april. Dersom du abonnerer på nyhetsbrevet får du mail når de store salgene starter. Jeg har selv kjøpt alpinski fra dem og er veldig fornøyd med både leveringstid og priser. På sportsutstyr er det kun mva, og ikke toll. Eventuelt fortollingsgebyr som speditøren tar varierer fra selskap til selskap. Jevnt over havner du ofte langt under norske tilbudspriser selv med alle gebyrer betalt. Den eneste ulempen er vel at reklamasjonsretten i EU er noe svakere enn i Norge.

Ja, jeg er kjent med sport conrad, kjøpte ski og bindinger der i sommer på et skikkelig bra tilbud. Men jeg tør ikke kjøpe støvler der, vil finne noen som passer beina mine perfekt i en butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bendive skrev:

Ja, jeg er kjent med sport conrad, kjøpte ski og bindinger der i sommer på et skikkelig bra tilbud. Men jeg tør ikke kjøpe støvler der, vil finne noen som passer beina mine perfekt i en butikk.

Om du vil ha perfekte støvler bør du gå til noen som tilpasser dem. Dette koster litt mer, men du slipper å vonde støvler. Jeg flesket til og investerte i et par surefoot alpinstøvler. Har ikke angret på det siden. Et alternativ er å prøve i ulike butikker, finne rett størrelse og så bestille på nettet. Litt kjipt gjort mot handelstanden, men sånn er det. Det finnes også bra guider til hvordan du skal velge den riktige støvelen med tanke på fotlengde osv, men det kjenner du sikkert til!

Mange steder tilpasser også støvler som ikke er kjøpt hos dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, har testet litt støvler her i Trondheim og ingen jeg testet var perfekte rett ut fra boksen. Dynafit tlt6 passet meg ikke i det hele tatt (hadde jo håpet at disse skulle passe, hehe), men scarpa maestrale passet meg såpass at med varmetilpasning av innerstøvelen tror jeg de skal passe meg veldig bra. Så nå venter jeg egentlig bare på et sted som selger disse på tilbud og som tilbyr varmetilpasningen :) Dette tror jeg de fleste gjør gratis der du kjøper støvlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.