Gå til innhold
  • Bli medlem

Sovepose og liggeunderlag


Anbefalte innlegg

Holder på å planlege en 4-5 dagers tur over hardangervidda i påsken. Dette blir min første overnattingstur ute om vinteren, vi kommer til å tilbringe 2-3 dager i telt og jeg mangler både sovepose og liggeunderlag. Noen som kan anbefale godt utstyr til en grei pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Anonymous

Om du vil ha en rimelig vinterpose, så kan du jo sjekke Ajungilaks Tyin Winter som selges med god rabatt hos Oslo Sportslager: http://www.oslosportslager.no/?page=modules/product&id=341995

Av underlag er Ajungilaks Bamse rimelig, greit og solid. Vil du ha mer liggekomfort, men legge ut mer og risikere punktering (Kjøp ev lappesaker!), så er Thermarest sine underlag ok.

Ev kan du kombinere Bamse med Thermarest (gjerne i 2/3 lengdeversjon) over. Om du gidder dra på to underlag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler ridgerest deluxe.

Har ikke særlig tro på oppbåsbare underlag..

Ridgerest deluxe er tykkere enn vanlig variant, og er solid og lett. Koster bare 50,- mer enn den vanlige varianten, men er merkbart tykkere.

Minus er stygg farge, og at det kan samle seg snø i "rillene" på underlaget.

Selges til en grei pris på sportsnett.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp enig, ridge-rest deluxe er et godt, billig og ikke minst lett alternativ.

Forøvrig er jeg litt overrasket over, både i denne og tidligere tråder, skepsisen til Thermarest oppblåsbare.

Selv har jeg benyttet mitt 58mm rundt 200 døgn, både sommer og vinter(ned til -30) uten noen problemer. Mulig jeg har vært heldig, for forsiktig har jeg absolutt ikke vært med det. Mitt eneste ankepunkt er dets egenvekt (1,1kg), men dette er eneste komforten jeg unner meg i felt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.