Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Dovrefjell


litek

Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om noen her inne har erfaring med helsport sitt Dovrefjell telt? Har idag et Turtagrø 3 light Camp som jeg syns blir for lavt og trangt selv til 1 voksen + hund. Når det gjelder Dovrefjell teltet så har jeg aldri sett det oppslått,.Men syns etter bildene å bedømme at forteltet skrår veldig ned. Er det bildene som lyver?, eller er det veldig god plass i forteltet som helsport beskriver?. Håper noen her inne som har brukt teltet kan dele sine erfaringer med dette produktet. 

20150718_083915.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
Annonse

P1174163.thumb.jpg.9bba5ddfb489e85a492e8Hei, jeP1184191.thumb.jpg.0357ac07aacf0edad48f5P1184190.thumb.jpg.80bb4e71c5e746118118eg kjøpte dette teltet etter å ha sett det oppslått og vært inne i det hos XXL. Er 188 høy og teltet er stort. Var ikke i tvil etter å ha vært inni fjellheimen-teltet som stod ved siden av. Stort, fint, plass til å sitte, stort fortelt. Tenker det ville vært plass til meg på en sånn lav "festivalstol" inni der.

Og er det egentlig et Dovrefjell-telt, det du har på bildet der? Ikke Fjellheimen? Hvis du ser på mine bilder, ser du at det burde vært en stang til høyre i bildet et sted.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar. Skulle egentlig legge inn bilde av et Dovrefjell telt. Men så klarte mitt gamle Turtagrø 3 og lure seg inn isteden:)). Når jeg ser på bildene dine, så er nok forteltet  større jeg trudde. Liker også lufte mulighetene på Dovrefjell kontra fjellheimen. Samt to innganger. Har du fått prøvd det i litt dårlig vær?. Minuset er at innerteltet er litt smalere en fjellheimen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den ‎30‎.‎01‎.‎2016 at 22.22, litek skrev:

Takker for svar. Skulle egentlig legge inn bilde av et Dovrefjell telt. Men så klarte mitt gamle Turtagrø 3 og lure seg inn isteden:)). Når jeg ser på bildene dine, så er nok forteltet  større jeg trudde. Liker også lufte mulighetene på Dovrefjell kontra fjellheimen. Samt to innganger. Har du fått prøvd det i litt dårlig vær?. Minuset er at innerteltet er litt smalere en fjellheimen.

Da ble det Dovrefjell 3 light på meg. Siden jeg startet tråden med og være skeptisk til plassen spesielt i forteltet . Så må jeg si inntrykket mitt av teltet oppslått inne kun er positivt. På bildene før jeg kjøpte teltet syntes jeg forteltet skrår veldig ned. Men pga forteltet er 175 cm langt, så er det stor plass, samt høyde nok. Innerteltet er det god plass i både lengde og høyde. Liker også de to side ventilene. Som også kan være geniale vist man hører skumle lyder på utsiden:))), da man har fri utsikt ut:). Selv om dette teltet er 5 cm smalere en fjellheimen, så vil jeg si dette virker mye større og romslig på alle måter. Vekten på 3,5 kg passer meg bra. Eneste helsport har sluttet og lage telt i light. Skal man ha dette nytt i dag veier den 4 kg.

20160301_164727.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hej gott folk!

Undrar om någon har erfarenhet med dovrefjell i hård vind. 

Håller ventilationsluckorna i sidorna tätt för vinterfjäll?

Snödrev har ju en förmåga att hitta in de minsta glipor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎07‎.‎03‎.‎2016 at 17.08, ula skrev:

Hej gott folk!

Undrar om någon har erfarenhet med dovrefjell i hård vind. 

Håller ventilationsluckorna i sidorna tätt för vinterfjäll?

Snödrev har ju en förmåga att hitta in de minsta glipor..

Hei! Har ikke testet teltet ute enda. Så kan ikke svare ang hård vind. Men den står nok ikke dårligere i vind en fjellheimen teltene. Sideventilene lukkes med glidelås. Så vil tru at snø ikke kommer inn den veien

Endret av litek
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.