Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Breheimen 2-lags eller 3-lags?


Andreas Moen

Anbefalte innlegg

Det meste står i overskriften. Føler jeg roter meg bort i en jungel av bekledning der ute. Har kommet fram til at Breheimen kanskje er en bukse som jeg burde gå for. Har også vært inne på Fjellrevens Keb.

Skal brukes til å gå på skitur i fjellet med nå i kalde januar. Skal være borte noen dager i Gausdal Vestfjell, og det kan fort bikke ned mot 25 stive. Vil i stede for å balle meg inn i digre bukser og jakker bygge lag. 

Men kan Breheimen også brukes som en sommerturbukse? Greit å kjøpe noen som kan brukes på litt forskjellige årstider syns jeg. 

Takk for svar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har 2-lags Breheimen bukse og har brukt denne på sommerturer i 10 år. Veldig fornøyd med buksa.

Det jeg vil utsette på den er at den revner i sømmen i rompa før stoffet gir seg.
En annen ting er at stoffet ikke har noe stretch i midjen, utover det er buksa helt super.

Ikke prøvd 3-lags buksa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Breheimen er en suveren bukse, syntes jeg. Jeg har hatt to-lagsbuksa i sikkert 10 år og brukt den mye året rundt, men etterhvert som jeg har fått flere bukser, blant annet Norrøna Svalbard Flex1 er Bergans buksa stort sett i bruk i den kalde årstida. Til det bruket syntes jeg fortsatt den er meget god.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Klingen86 skrev:

Det jeg vil utsette på den er at den revner i sømmen i rompa før stoffet gir seg.
En annen ting er at stoffet ikke har noe stretch i midjen, utover det er buksa helt super.

Sømmen i skrittet på min bukse gikk opp, sendte så en liten mail til Bergans der jeg forklarte hva som hadde skjedd ( at den hadde mer eller mindre gått opp av seg selv), og vips så fikk jeg en forsendelsepose til sendt og ett par uker etter jeg sendte buksen inn ble den returnert. 

Er veldig fornøyd med kundeservicen til Bergans    :yes:

 

 

10 timer siden, Andreas Moen skrev:

Men kan Breheimen også brukes som en sommerturbukse? Greit å kjøpe noen som kan brukes på litt forskjellige årstider syns jeg. 

Jeg har brukt min helt opp i rundt 20 grader.  Men da blir det fort varmt om belastningen/tempoet er høyt...

Det er forholdsvis lite lufting på buksen, så slikt sett så er det mere en høst, vinter, vår bukse.

Den tørker relativt fort. Stoffet trekker litt vann, men jeg har gått i regnskurer uten å bli våt, samt gravd snøhule sammen med ungene uten at jeg ble våt. (Utenfra vel og merke... :-D )

Oppsummert kan jeg si at jeg er veldig fornøyd med min bukse,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.