Gå til innhold
  • Bli medlem

Et villmarkseventyr med kano og fiskestang gjennom Øvre Anárjohka og Lemmenjoki nasjonalparker sommeren 2015


Ola S. M.

Anbefalte innlegg

Annonse

Ah, en flott rapport fra en flott tur med flott reiseselskap.

Det er egentlig ganske utrolig hvor likt vi tenker når det kommer til planlegging, oppakning, dagsetappelengder, leirplasser. Og det er direkte skremmende hvor likt vi FØLER uten at vi snakker om følelser.

Jeg gleder meg til neste ekspedisjon!

Hilsen
Arne - gjeddekonge og turkamerat

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Robinson skrev:

Ett eventyr. Har aldri gjennomført noe slikt selv, men du verden så kjekt likevel å " få være med på turen". Respekt….

Det er bare å begynne å planlegge! :)

 

Takk til alle for hyggelige tilbakemeldinger (og for at dere gidder å lese igjennom hele rapporten)! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegge turer gjør jeg hele tiden. Og noen blir gjennomført også. Jeg padlet Femundsjøen - Rogen tur / retur i 1973  ( før Lars Monsen ) , og Grønningen - Jevsjøen - Grønningen ( oppe i Snåsa ) i 1975. Det er de store turene i kano. Og med dette røper jeg jo at jeg ikke er noen ungsau lenger. Jeg har en hofteprotese på høyresiden, men klarte  med den å ta en kanotur fra Tinnhølen til Langesjøen på Hardangervidda for 2 år siden. Får byttet ut venstre hofte nå denne vinteren, og da regner jeg med at jeg kan få meg en ryggsekktur til sommeren. Likevel er jeg realist nok til å innse at prosjektet dere gjennomførte, med de lange bæringene det innebærer en utenfor min fysiske rekkevidde nå...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for en grundig tur-rapport, som medførte alvorlige sommertur-abstinenser. Jeg er imponert over alle avstikkerne dere har tatt, og hvilken oversikt dere har fått over terrenget dere har beveget dere gjennom. Også takk til detaljert elevbeskrivelse; det er godt mulig at jeg kommer til å følge i kjølevannet deres i løpet av de neste åra.

Harald

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mase skrev:

Takk for en grundig tur-rapport, som medførte alvorlige sommertur-abstinenser. Jeg er imponert over alle avstikkerne dere har tatt, og hvilken oversikt dere har fått over terrenget dere har beveget dere gjennom. Også takk til detaljert elevbeskrivelse; det er godt mulig at jeg kommer til å følge i kjølevannet deres i løpet av de neste åra.

Harald

Ruta kain virkelig anbefales dersom du setter "urørthet" foran stor ørret. Det er i hvertfall bare å spørre dersom du lurer på noe når du evt går igang med planlegginga:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne
  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
Olatryan skrev (På 27.2.2021 den 0.55):

Utrolig bra bilder og beskrivelser fra en rå tur! Planlegger selv tur i området til sommeren, og kunne tenke meg å starte turen samme sted som dere. Har du noe tips til hvem man bør kontakte for skaffe transport inn til startpunktet?

Takker for det! 

Vi var heldige i og med at vi hadde kjentfolk som ville kjøre hele turen fra Alta. Vi slapp derfor å gjøre mye research rundt transport, så jeg kan dessverre ikke hjelpe deg så mye på vei. Men kommer du deg til Hetta vil jeg tro det ordner seg med drosje, i hvert fall fram til Nunnanen. Derfra er var vegen dårligere, så da bør man kanskje ha høyere bil og 4wd. Sikkert mulig å finne drosje som vil kjøre helt til endes. 

God tur! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.