Gå til innhold
  • Bli medlem

Jakten på julenissen God jul!


trudep

Anbefalte innlegg

Annonse

@trudep  Jeg lever litt av barndommen min, som jeg skulle ønske kunne ha opplevd den, gjennom innleggene dine. En barndom og oppvekst og jul jeg sjøl ikke fikk hjemme med alkohol og mishandel før jeg kasta faren min ut 17år gammal.

Så synes jeg det er fantastisk artig at dere har med dere kanin på tur!  Hvorfor ikke? De har sikkert bra av det de også og ikke bare være i en innhegning hele tida! Fint for barna å utvikle omsorg og empati for andre og anna liv, flotte verdier - natur og dyr! 

God jul til dere også!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, The Lone Wolf skrev:

@trudep  Jeg lever litt av barndommen min, som jeg skulle ønske kunne ha opplevd den, gjennom innleggene dine. En barndom og oppvekst og jul jeg sjøl ikke fikk hjemme med alkohol og mishandel før jeg kasta faren min ut 17år gammal.

Så synes jeg det er fantastisk artig at dere har med dere kanin på tur!  Hvorfor ikke? De har sikkert bra av det de også og ikke bare være i en innhegning hele tida! Fint for barna å utvikle omsorg og empati for andre og anna liv, flotte verdier - natur og dyr! 

God jul til dere også!

Kjære The Lone Wolf <3 Føler med deg og den barndommen du ikkje fekk. Kjenner alt for godt til din situasjon via nærmeste familie, og den oppveksten dei dessverre hadde. Er veldig glad for, og litt sårt, at du leser mine innlegg og lever din barndom gjennom dei. Har hatt med en gut tidligere på diverse, for det var ting han ikkje fekk oppleve med sine foreldre. Prøver så godt eg kan å gi mine barn en god og trygg oppvekst, og gi de gode verdier. Tenåringene er av og til med på tur fremdeles, men da skriver eg ikkje blogg, dei ønsker det ikkje, og da lar eg være også. 

Kanin på tur syns eg er heilt ypperlig! Den er liten og søt, rolig, og trenger å vises omsorg og taes hensyn til. For lillemann som da kun har eldre søsken, så er en kanin veldig greitt for at han skal lære seg at han ikkje er aleine om oppmerksomheten, og lære seg å ta hensyn og vise omsorg. Og kvifor være som alle andre å ha hund foreks? Man trenger ikkje være A4 alltid ;-)

Håper du får ei aldeles nydelig jul, og et godt nytt år :-)  Måtte det nye året gi deg mange gleder <3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, martin.m skrev:

Dette var fin lesing Trude :-) Lillemann får opplevelser som jeg unner alle, det du får igjen må gi deg mye. Takker så masse. 

Tusen takk for fine ord martin.m :-) Eg håper Lillemann husker både turer og opplevelsene når han blir større, og for meg er gleden av å sjå han lyse opp meir verdt enn en lottokupong. Dele opplevelsene med han er noe eg bevarer langt inne i hjertet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For et flott innlegg og så oppfinnsom du er. Tenk så spennende det må ha vært for en fire år gammel gutt. Jeg lo og koste meg mens jeg leste, og jammen kom det en rørt tåre også. Fin avslutning på julekalenderen.

Min gutt er fem og han avslørte julenissen i år. Han tror fremdeles det finnes en "ekte" nisse. Men tviler på at han hadde sittet like stille og rolig som din, min hadde nok løpt rett bort og dratt ham i skjegget :lol:

God jul til deg og lillemann :santa:

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Imp skrev:

For et flott innlegg og så oppfinnsom du er. Tenk så spennende det må ha vært for en fire år gammel gutt. Jeg lo og koste meg mens jeg leste, og jammen kom det en rørt tåre også. Fin avslutning på julekalenderen.

Min gutt er fem og han avslørte julenissen i år. Han tror fremdeles det finnes en "ekte" nisse. Men tviler på at han hadde sittet like stille og rolig som din, min hadde nok løpt rett bort og dratt ham i skjegget :lol:

God jul til deg og lillemann :santa:

 

Hmmm... syns eg skreiv et svar til deg lmp, men har blitt borte? :shock: 

Tusen takk for at du koste deg med innholdet, bra at eg klarte å formidle noe ;-) nesten så du skulle vært der og sett opptrinnet, var utrulig koselig, og faktisk litt nervepirrende å sjå kor spent han var :-D han har litt respekt for nissen enda, han er tross alt en fremmed, og Lillemann er sjenert. Var nesten så han glemte å puste der han satt i spenning! Din høres litt uredd ut, han kan få mang en opplevelse når han tør å hoppe uti ting og eventyr! Spørs om den "ekte" nissen får holde bedre avstand neste år :-P

Måtte du og dine få ei herlig romjul lmp!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, glisefisk skrev:

Så flott innlegg, Trude! :-D

Det er alltid en glede å se på deres bilder på instagram ☺ men med litt mer historie bak er det enda finere ☺

God jul til dere!

Anja

Neimen hei på deg Anja :-) 

Så kjekt at du liker bilda på insta :-* og at du syns historia bak gjor dei enda bedre. Prøver å få fram litt av opplevelsen, tross litt vanskelig til tider. Alltid likt å skrive, men skulle gjerne hatt deg med på tur en gang Anja så du kunne vært med sjøl :-)

Videre god romjul til deg og dine <3

Trude

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Den ‎24‎.‎12‎.‎2015 at 15.24, The Lone Wolf skrev:

@trudep  Jeg lever litt av barndommen min, som jeg skulle ønske kunne ha opplevd den, gjennom innleggene dine. En barndom og oppvekst og jul jeg sjøl ikke fikk hjemme med alkohol og mishandel før jeg kasta faren min ut 17år gammal.

Så synes jeg det er fantastisk artig at dere har med dere kanin på tur!  Hvorfor ikke? De har sikkert bra av det de også og ikke bare være i en innhegning hele tida! Fint for barna å utvikle omsorg og empati for andre og anna liv, flotte verdier - natur og dyr! 

God jul til dere også!

Takk for at du deler din smerte.   Det som er tapt kan ingen bringe tilbake.  Det er altfor lett å si at "man må legge ting bak seg"; ofte er det mennesker som ikke har opplevd vonde ting i livet.  Og særlig vanskelig er det på en julaften.   Lykke til videre.  

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine ord Tom42! 

Det er vanskelig å glemme fortida si, den vil alltid være der. Man kan fortrenge mye, men ballasten en får i barndommen og ungdommen vil i ulike grader være der i resten av livet også. Mange mener det vel i beste mening, men det er ikke bare å "ta seg sammen" - da hadde jo ting vært langt enklere. Det er vel der kunnskapene om psykologi svikter for de fleste.

I jula dro jeg på hytta vår i marka her, aleine selvsagt(heter jo tross alt The Lone Wolf..), pleier å være hos en del av familien våres på kvelden(julaften) men det passa dårlig denna gangen. Men jeg kosa meg med julemiddag med poteter, medisterkaker og sjølplukka tyttebær + leste julehefter jeg - så bedre enn å sitte hjemme og sture! :-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, The Lone Wolf skrev:

Takk for fine ord Tom42! 

Det er vanskelig å glemme fortida si, den vil alltid være der. Man kan fortrenge mye, men ballasten en får i barndommen og ungdommen vil i ulike grader være der i resten av livet også. Mange mener det vel i beste mening, men det er ikke bare å "ta seg sammen" - da hadde jo ting vært langt enklere. Det er vel der kunnskapene om psykologi svikter for de fleste.

I jula dro jeg på hytta vår i marka her, aleine selvsagt(heter jo tross alt The Lone Wolf..), pleier å være hos en del av familien våres på kvelden(julaften) men det passa dårlig denna gangen. Men jeg kosa meg med julemiddag med poteter, medisterkaker og sjølplukka tyttebær + leste julehefter jeg - så bedre enn å sitte hjemme og sture! :-)

Når jeg leste det du har skrevet holdt jeg på å kommentere "navnet" ditt.  Har du tenkt på at hver gang du ser det eller bruker det, er det en smertelig påminnelse om det som har vært. Nå som du har satt litt ord på det vonde kan det være en god ide å ta farvel med navnet og bare se fremover - om det går.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den, innimellom kan jeg være ensom ellers er jeg aleine. Skiller litt der. Navnet fant jeg i Helge Ingstads "Pelsjegerliv" og adopterte det kjapt. Det henspeiler litt på min fascinasjon av ulv(hadde jeg vært indianer hadde nok det blitt mitt totemdyr), er mye aleine. I likhet med ulven har jeg sjøl vært forfulgt, ikke med våpen - men med ord fra folk og media, mobbing og slossing gjennom hele grunnskolen, videregående, og en drapstrussel. I tillegg til å leve under alkoholisme og mishandel. Hva ulv angår så finnes det egentlig ikke ulv som lever ensomt over et helt liv vanligvis, kun i en periode til den danner en egen flokk eller blir tatt inn i en. I likhet med den hegner jeg om flokken min, glefser om noen ikke oppfører seg pent mot den. Jeg finner det mer belastende at media benytter uttrykket Lone Wolf ift terroraksjoner enn ift mitt utgangspunkt for navnet. Men uttrykket/navnet er eldre enn den benyttelsen såvidt jeg veit så.. Og ift ulvens natur er det feil, det er kun mennesket som begår terror mot sine egne...

Jeg har hatt noen harde kamper i livet, kan hende det blir flere, det er mer belastende enn det å være aleine. Jeg mangler ikke sosiale behov, men har også mye behov for aleinetid og trives med det også. Om ikke alltid til enhver tid da. Jeg føler meg mer ensom nå enn jeg har følt på mange år nå som jeg er dyrløs for første gang sia 1980, dét ift å være aleine er verst. Hatt bikkjer og katter. Uvant, slik det siste halve året har vært sia jeg mista Grønskyen min. Forøvrig den lengste perioden jeg har vært bevisst at jeg ikke hatt noen dyr i tilværelsen. Men når de kampene jeg har igjen er vunnet, når tida er kommet - så blir det bikkje igjen! Kanskje iløpet av året. Enten Malamute, Siberian Husky eller Grønlandshund. Det dreier seg om bikkje for meg daglig. Løser absolutt ikke alle utfordringer, men det er så stort følelsesmessig område for meg.

Jeg klarer ikke å se på navnet og ene aleine forbinde det med noe negativt heller. Jeg forstår hva du mener, og er enig ut ifra de negative tinga og resonnementet ditt der - men er ting også som er mye felles med min natur at jeg har valgt å ha det navnet (pseudonymet) i mange år. Jeg har et anna pseudonym som jeg bruker et par andre steder, selvsagt noe med ulv det også ;-)

Dette ble jo en hel utgreiing om mitt valg for pseudonym :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.