Gå til innhold
  • Bli medlem

Hundekjøring


rhammervik

Anbefalte innlegg

Annonse

Hundekjøring er så mangt. I konkuranse er det flere typer hundkjøring, som blir organisert under det som kalles Nordisk. Men du tenker kanskje på Nome kjøring. Der står kjøreren bak på sleden, på samme måte som i "Finnemarksløpet".

Du nevner overnatting. Tenker du på et sted der det arrangeres turer for turister og så kan turistene sitte i sleden? Eller skal dere se på en konkuranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kanskje litt uklar. Det jeg så for meg var en tur der vi selv får står bakpå sleden og får kjøre denne med hundespannet foran. Gjerne med deltagelse i klargjøring av hunder og utstyr. Kjøre ut til enhytte / lavo på fjellet og overnatte der. Jeg vet Geilo Huskyes arrangerer slike turer på Hardangervidda, men blir litt langt unna for ei helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet som handler og guide på Alaskan Husky Tours i fjor. Der er ypperlige muligheter for å få oppleve det å kjøre eget spann samt overnatting enten ute langs trail eller på selve stedet, i f.eks. lavvo. Støtter derfor  forslaget om Alaskan Husky Tours på Narjordet. Markus og Laura som driver det er særs hyggelige folk og kan sikkert få ordnet tur etter dine ønsker :-). Man kan enten ta toget til Os eller Røros og bli hentet for en liten sum eller kjøre bil selv.

Ketil er i Alaska for jakt samt forberedelser til Iditarod. @Markus Ingebretsen som driver stedet nå, sammen med Laura Zalm , er en hundekjører på toppnivå. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.