Gå til innhold
  • Bli medlem

Lett feltseng. Noen som har prøvd denne?


Robinson

Anbefalte innlegg

 

https://www.youtube.com/watch?v=iBxFSQW9WAA

Er det noen som har prøvd denne? Jeg  og mange andre , har prøvd therm-a-rest sine liggeunderlag, så jeg vet jo at de lager bra ting.  Denne senga veier 1100 gram, så med ett liggeunderlag i tillegg blir det for mye for en ukestur i heia med huset på ryggen. I allefall for meg. Men etterhvert  har flere og flere av turene mine blitt med kano eller kayak , og spesielt på kayak turene mine har det vist seg å være vanskelig å finne gode liggeplasser. Hvis dette er så bra som det ser ut til, er det definitivt noe jeg kommer til å ville ha...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

har vurdert den senga noen ganger, men slått det fra meg.

Har du kano, så kan du likegodt kjøpe deg en sånn rimelig, men tung feltseng som selges til noen få hundrelapper her og der? Den Thermarest senga der er jo ikke billig akkurat :-). Kontra en feltseng, så kommer du heller ikke veldig høyt opp. En klassisk feltseng er også fin å sitte på.

i telt, så gjør nok ikke denne sengen den store forskjellen, om du allerede har ett digg underlag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv i ett telt, på holmene , er det ikke lett å finne plant underlag for ett liggeunderlag. Jeg har ett veldig komfortabelt , og lett , therm-a-rest liggeunderlag som jevner ut mye. Men ikke så mye som ei feltseng slik som denne , som har 10cm bakkeklaring. Å drasse på en av de andre feltsengene ( jeg har 2 stk.)  i kanoen er ikke noe alternativ for meg. Tar alt for stor plass og veier vel 5 kg.  Tross alt så er det noen bæringer også involvert i de fleste kanoturene mine. Jeg har defintivt ikke slått fra meg denne nye senga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feltseng i samme gate som den til thermarest får du også fra helinox:

http://www.helinox.eu/travel-furniture.html

De har tre typer. Jeg har ikke selv testet en slik feltseng men har staver og Ground Chair fra Helinox og kvaliteten derfra er helt konge selv om de priser det deretter. Helinox bruker DAC matriale som er veldig lett og holdbart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.