Gå til innhold
  • Bli medlem

En liten epistel om å være nesten alene på tur.


martin.m

Anbefalte innlegg

Annonse

Veldig bra innlegg til ettertanke @martin.m. Var det ikke en epistel i en av Lars Monsens bøker om at han hadde lignende opplevelser etter en av sine lange etapper i Canada på tvers? Tror det er bra med litt selskap i blant.

Det samme kan skje om man bare går sammen med de samme folka dag ut og dag inn... Kan være bra å treffe noen nye fjes.. :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde garantert ikke reagert om jeg møtte på en person som snakket med hunden sin, jeg snakker jo med meg selv når jeg er lenge alene. Så sånn sett så er det vel mer normalt å snakke med et dyr :smile:  - jeg reagerer heller ikke på at du forventet svar, mulig det er jeg som er kjemperar, tar absolutt høyde for det  :ermm:

Nydelig dikt som vekker lengselen etter å være på fjellet, et sted langt fra folk, jeg liker følelsen av å være milevis fra sivilisasjon i alle former. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Hufsa skrev:

Jeg hadde garantert ikke reagert om jeg møtte på en person som snakket med hunden sin, jeg snakker jo med meg selv når jeg er lenge alene. Så sånn sett så er det vel mer normalt å snakke med et dyr :smile:  - jeg reagerer heller ikke på at du forventet svar, mulig det er jeg som er kjemperar, tar absolutt høyde for det  :ermm:

Nydelig dikt som vekker lengselen etter å være på fjellet, et sted langt fra folk, jeg liker følelsen av å være milevis fra sivilisasjon i alle former. 

Du er nok litt kjemperar, du også :-P Det var bare det at jeg ble så inderlig indignert av å ikke få noe svar, husker godt akkurat den følelsen. 

Til dere andre som har replisert. Takk for fine ord :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare koselig å prate med bikkja si, gjort det masse - hver dag, hele dagen om mulig :-) Prater en mjukt  med fine ord til bikkja så responderer den med logring, det er svar godt nok for meg. Men for en lone wolf som meg så er eget selskap mer enn nok, men  uten bikkje går det ikke i lengda. Som nå.. Men mitt sosiale behov røper seg likevel med at jeg prater med bikkja, så mer asosial er jeg nok ikke ;-)

Artig historie!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 11. desember 2015 at 12.14, Heriks skrev:

Ah .. Kjenner meg igjen altså, er ganske mye rart de bikkjene får høre på tur. 
Forøvrig et nydelig dikt, det er tonesatt også i flere versjoner. Selv har jeg stor sans for denne versjonen: Skal hilse fra fjellet

Og denne lest av forfatteren selv. 

https://youtu.be/rqBmebR0Q2Y

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må smile litt :-) Eg har aldri hatt den gleden av å gå i fjellet aleine og opplevd den ensomheten som man får der ute. Har alltid med meg lillemann, men han har til gjengjeld virkelig fått høre en heil masse! Eller omvendt, eg har fått høre en del ifra han. Men en dag, da håper eg å få oppleve ei uke i fjellheimen aleine, berre eg og teltet, da skulle eg nok sikkert ønsket at eg hadde med meg en hund ;-)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Når jeg går med hunden snakker vi sammen hele tiden.   Men de ganger jeg går helt alene, sier jeg ikke et ord.  Noen ganger tenker jeg:  "Skal jeg si noe"?  Men etter å ha tenkt på det et par dager kommer jeg til:  " Nei, hvorfor det", og så er jeg ferdig med den diskusjonen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.