Gå til innhold
  • Bli medlem

Impregnering av telt


Bjørn J

Anbefalte innlegg

Jeg har et Norrøna Ravneskar telt (førsteutgaven fra slutten av 70-talllet) som jeg tenkte å vekke til live igjen. Jeg har fått nye aluminiumstenger fra Norrøna i stedet for de tunge glassfiberstengene som fulgte med, og nå tenkte jeg å impregnere det. Jeg har sett at Nikwax har en vannbasert miljøvennlig teltimpregnering, og Kiwi har en sprayboks med silikonbasert impregnering laget for telt, kalesjer, ryggsekker o.l. Jeg er litt redd for at teltduken kan bli "klebrig" etter impregnering - er det noen som har erfaring og kan gi noen tips om det er noen risiko for at impregneringen ikke tørker fullstendig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare å peise på! Jeg har ikke erfaring med vannbasert, men i høst brukte jeg opp nesten ei hel flaske silikonbasert impregnering på en gang rett før en tur. Resultatet var brukbart, men jeg vil anbefale å impregnere i flere omganger. Du trenger ikke å være redd for at det ikke skal tørke. Bare heng det opp i garasjen elns.

Endret av Øuar
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har bruk Camp Dry med 13% silikon fra Kiwi på Jervenduken, og etter tørking var den helt tørr. Jeg brukte ganske mye Camp Dry også. Den luktet litt en stund mens den tørket, men etterpå var det helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.