Gå til innhold
  • Bli medlem

Skotørking


Shortbus

Anbefalte innlegg

Hvis man trer en brødpose/zip lock pose ned i skoene og fyller på med kokende vann, vil det være en mulig løsning for å tørke bløte sko? Har forsøkt uten å ha posene i skoa, og de tålte tydelig vis temperature uten å revne. Spørmålet er om så høy temp skader sko/støvler. Lurt å forsikre seg om at det ikke er hull på posene før man går igang selvfølgelig ;) Har noen erfaring med dette? Noen bedre løsninger? Om skoene blir gjennombløte er det jo ikke lett å få de tørre gjennom natten når forholdene ute nesten krever snorkel og dykkemaske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er forholdene klissblaute ute, så er det vanskelig å få støvler tørre over natta i et telt. Det er bare å ta de på våte om morgenen. Jeg har brukt den metoden du skisserer om morgenen, så blir det litt varmere å putte beina i de våte skoene. Vannet har ikke vært kokende da, men kanskje 50 grader..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et gammelt triks var jo å sette et te-lys nedi skoa og la det brenne. Varmen fra lyset varmer opp skoen og dra fuktigheten ut. Jeg har aldri prøvd det, og ville brukt det med særs varsomhet :)

Det beste er nok bare å rulle i hop en gammel avis og stappe ned i skoa - det funker overraskende bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har (nesten) alltid med meg to 0,75 liter SIGG-flasker eller lignende aluminiumsflasker. Disse har jeg fyllt med kokense vann og satt oppi skoene - det tøerder dem ut ganske bra over natta. Husk bare å løsne / ta av skosnørene slik ar skoen er helt åpen. Dan kan du også få vinla flaska litt lengre ned i skoen, ikke bare i skaftet.

 

(Disse flaskene  brukes også som varmeflaske i soveposen, med en raggsokk rundt. DET er deilig, det.)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Har aldri forsøkt telys trikset og ville være svært forsiktig med det. Jeg tør ikke forsøke selv med mine godesstøvler.

 

Hva med disse kjemiske håndvarmere, som kan regenereres ved å legge dem i kokende vann?? Har ikke prøvd, men det kunne da være en ide.

 

Hilsen

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Jeg er glad i å lese, så jeg har alltid med ei god bok (fortrinnsvis paperback). Leste sider river jeg ut og stapper i støvlene om natta. Der er papirboka helt overlegen e-boka. Avis bærer jeg sjelden. Har ikke tenkt på det med varmt vann i flaske oppi støvlene, bra tips! Sokker og skosåler putter jeg i soveposen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Den ‎22‎.‎03‎.‎2016 at 10.05, Smaltur skrev:

Jeg er glad i å lese, så jeg har alltid med ei god bok (fortrinnsvis paperback). Leste sider river jeg ut og stapper i støvlene om natta. Der er papirboka helt overlegen e-boka. Avis bærer jeg sjelden. Har ikke tenkt på det med varmt vann i flaske oppi støvlene, bra tips! Sokker og skosåler putter jeg i soveposen.

Veldig lurt, men kjente det gjorde vondt i bokhjertet mitt å høre at bøker blir revet opp :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, awesomevicc skrev:

Veldig lurt, men kjente det gjorde vondt i bokhjertet mitt å høre at bøker blir revet opp :cry:

Ta med skikkelig dårlige bøker, så blir du bare glad når de brenner.. Hege Storhaug sin, for eksempel.. ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.