Gå til innhold
  • Bli medlem

Led lenser 7.2


Fuglehundmann

Anbefalte innlegg

Kjøpte jeg i fjor som en erstatning for 7' ern. Bedre lysstyrke, flere lysfunksjoner (hva nå enn det betyr) var noe av reklamen.  

Er det noen som vet hvordan jeg kan bli kvitt den hersens blinkingen (som muligens er et varsel om dårlig batteri)?? 

Jeg liker å gå ut på fjellet på dagen, trene hund eller jakte, og gå/ orientere meg tilbake i mørke. Det er ikke rare lyset man egentlig trenger, men jeg har følt at 7- ern kan være litt spe i noen situasjoner. Dette er n- te gang jeg opplever at den forba.. lykta begynner å blinke (jeg har altså ikke sluttet å prøve). Etter en time+ med denne blinkingen blir man lettere sprø, og risikerer sikkert også både epilepsi og et eller annet fly som rapporterer om mann i nød, iallefall føles det sånn. Ta med ekstra batteri er selvfølgelig en løsning, men dette oppstår når reservebatteriet er i, og jeg har glemt å erstattet reservebatteriet.  

Nå pælmes driten- om noen ikke kan hinte om en eller annen liten knapp..  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det H7R.2?

Som @meliis sier er det bare å sette den i lock mode så skrur den seg ikke på i sekken.

Foreslår å åpne bruksanvisingen - de første 2 sidene er stort sett bare om alle modusene man kan skru av og på etc.

 

Blinkingen betyr at den står i "c) Light mode three - Signal" Det er bare å trykke på toppen av lykta så endrer du mellom av-på-strobe

Jeg har satt min til "a) Light mode One - Easy Low" sånn at den begynner med lav styrke. av-lav-høy

"b) Light mode Two - Easy Power er motsatt av a sånn at den starter på full guffe. av-høy-lav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutes ago, Hege P. said:

Nesten litt skremmende at man trenger en flere siders bruksanvisning til ei hodelykt..

Tja....jeg klarte å starte bilen min uten å åpne bruksanvisninga, men spredd utover de 251 sidene står det mye nyttig :grin:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm. Det er H7.2 (ikke oppladbar). Den virker godt til å begynne med. Har trykket denne lykta halvt i hjel, men blinkingen oppstår under bruk og først etter en stund (når batteriet begynner å bli svakt). Lys i ca 20 sek- 3 blink- lys 20 sek osv. Slik fortsetter den i evigheter (trykk/ hold/ bank/ bann ... ingen tiltak hjelper nå) , batteriet er altså ikke veldig utbrukt.. Den kan da umulig bestemme seg for å skifte modus sånn midt ute i fjellheimen..? 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den skifter ikke modus nei. Det er batteriet som begynner å bli dårlig når den blinker sånn. På min lykt så holder den en god halvtime etter den begynner å blinke. Men er ganske så plagsomt med de blinka når de kommer og en prøver å stå på noen tynne planker (ski) ned en bakke hehhee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner. Lykta omplasseres herved til verktøykassa!

Må jo legge til at en annen lykt jeg har, en Magicshine med batteripakke montert på hodebåndet, helt mangler denne "lavt batterinivå"- funksjonen. Lykta er forøvrig bra, ifht prisen, godt lys, lett og altså enkel i bruk uten behov for battervest. På joggetur i skogen for noen dager siden (nå sier man vist "løping", i stedet for "jogging"), brukte jeg denne hodelykta. Tenke jeg skulle se etter beveren, og var et godt stykke innover på stien da lykta, helt uten forvarsel, klippet lyset.

Det er helt umulig å finne en sti en mørk høstkveld uten lys. Jeg kunne kanskje latt en hund gått foran (hvit ES), men hundebånd lå i bilen, og hundene mine forstår ingenting av å "gå rett foran slik at jeg kan se hvor bakken er". Gå bak er greit, men ikke foran.

En liten mellomting mellom de to lyktene hadde vært fint:)

Lystrøbbel ja.

 

        

Endret av Fuglehundmann
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antar din har samme funksjoner som min oppladbare. Jeg har ikke opplevd å gå tom for strøm så jeg er usikker på om min også begynner å varsle, men man skal kunne trykke på knappen bakpå for å sjekke batteristatus.

Tror bare du har vært uheldig med batteriene dine @Fuglehundmann. Ble fortalt i en butikk forrige dagen at dagens vanlige batterier ikke er spesielt glad i kulde og at man ikke lenger skal oppbevare dem i kjøleskapet (i motsetning til svunnen tid) og at de lader seg ut der. Samme vil i så fall skje i kulde på fjellet. Kanskje oppladbare batterier med høyere MaH vil vare lenger? Usikker. Men det er ganske sjukt at den varlser om dårlig batteri i over en time og alikevel ikke går tom da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.