Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til ullundertøy


Twix

Anbefalte innlegg

Annonse

Gjorde en test med bambussokker på en fjelltur i sommer, og ble skeptisk av resultatet. Veldig behagelig å ha på tørt, men når sokkene var våte så var de våte og insisterte på å være våte. Mine sokker blir fuktig av å være på foten min i fjellsko. Tørket vanlige ulvang ullsokker i solen på en middagsrast, mens bambusen merket jeg knapt forskjell på mellom før og etter rasten. Mye forklares nok av forskjellig struktur på stoffene i de aktuelle sokkene, men hadde forventet at bambussokkene skulle tørke opp litt i alle fall.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sydd en del i bambusjersey, og synes det er mye hype og overdrivelse rundt dette stoffet. Det produseres på samme måte som viskosejersey (dvs teknisk sett er det vel mer eller mindre identisk med viskosejersey). Det er glatt og kaldt mot huden, og så fort det blir vått slutter det å varme. For meg er dette sommer-stoff.  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎19‎.‎11‎.‎2015‎ ‎12‎:‎18‎:‎24, Vilde. skrev:

Flere anbefaler varmejakke/varmebukse noen som kjenner til en god modell her som har relativ lav vekt og ikke koster et altfor stort antall tusenlapper?

Dunjakker er jo jakkene som gir mest varme for vekt.

Jeg kjøpte nettopp en Rab Neutrino Plus på tilbud hos DNT for 2600. Masse dunjakke for penga.

For fjellturer vinterstid vil jeg anbefale en litt lang dunjakke på 500-1000gram avhengig av dunkvalitet. Kjøp på tilbud. Sjekk nettbutikker og lokale butikker.

Hvis du bruker Large, så har DNT en jakke igjen på tilbud:

http://www.dntbutikken.no/main.aspx?page=article&artno=1591920

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte en Black Diamond dun/skall/primaloft jakke for en stund siden. Denne er vindtett, puster og tåler fuktighet uten og miste isolasjonen. Veier lite og er fantastisk myk og behagelig og ha på. Hetta er god og den er lang nok til å rekke nedenfor rumpa. Har brukt den ute i 5-10 minus grader de siste ukene og den kjennes veldig varm ut. Det fine med denne jakka er jo at du kan bruke den også "sivilit" og ikke bare på turer. Har ikke fått testet den i skikkelig snå og blåst enda men tror den kommer til å fungerer veldig bra.

https://www.fjellsport.no/black-diamond-m-convergent-down-hoody-black.html

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.