Gå til innhold
  • Bli medlem

Telt Lykt


Anbefalte innlegg

Annonse

Vet ikke helt hvordan teltlykt du tenker deg, men for meg har det fungert utmerket med følgende; lite syltetøysglass, ståltråd og telys.

Med litt håndlag går det greit å få laget en hengeanordning av ståltråden, slik at du kan henge glasset med telys under telttaket.

Koster null, veier lite og gir greit lys i teltet(ikke leselys).

Har også noe erfaring med andre mer fancy teltlys av denne typen;

http://www.sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=REL7&var_1=&categorynu=U0&categorytxt=Teltlykter&produkt=UCO Candle Lantern

Disse er i mine øyne noe herk da de alltid blir fylt med stearin og må rengjøres igjen for å fungere tilfredstillende - og 350 kroner :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker primus easy light.

Lyser godt, varmer meget godt og er enkel i bruk. Genial om vinteren. Bruker den også ute om jeg kommer sent fram til leirplass eksempelvis i travle ukedager.. Lyser godt ute, kan henge den i et tre eller lignende..

Tørker godt klær og hjelper mot kondens i teltet...

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har også noe erfaring med andre mer fancy teltlys av denne typen;

http://www.sportsnett.no/wsp/sportsnett/webon.cgi?func=show&table=PRODUCT&func_id=REL7&var_1=&categorynu=U0&categorytxt=Teltlykter&produkt=UCO Candle Lantern

Disse er i mine øyne noe herk da de alltid blir fylt med stearin og må rengjøres igjen for å fungere tilfredstillende - og 350 kroner :)

Ja, enig med deg der Parbat, har selv erfaring med denne, og det var noe forbanna dritt.

Stearin overalt der det ikke skulle eller burde være stearin.

det enkle er ofte det beste, syltetøy, ståltråd og telys er i sådan fall ok, men husk nå for all del på brannfaren med levende lys, og spesielt med telys, da disse lysene har vært årsak til endel skumle ting opp gjennom årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler denne Primus Micron Lantern. Finner bilde og beskrivelse av den på www.sportsnett.no. (Sportsnett sin pris er veldig høyere enn mange andre, kan få den ned i 500). Lykten varmer, gir fint lys, og er lett. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg vil anbefale ørelykten til alle som trenger lys i eller rundt teltet.

Veier kun 13 gram og koster kun 75 kroner. Meget behagelig. Merkes ikke etter et par minutter. Den kan justeres i alle retninger og brukes både på høyre og venstre øre.Har veldig mange bruksområder . Finnes på www.oddhelge.com. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 9 år senere...
On 3/9/2006 at 2:24 PM, Bjørni1 said:

Bruker primus easy light.

 

Lyser godt, varmer meget godt og er enkel i bruk. Genial om vinteren. Bruker den også ute om jeg kommer sent fram til leirplass eksempelvis i travle ukedager.. Lyser godt ute, kan henge den i et tre eller lignende..

 

Tørker godt klær og hjelper mot kondens i teltet...

 

Bjørn

Jeg har sett litt på Primus Easy light og Micro lantern. Easy light avgir kanskje ikke så mye varmeeffekt som micro lantern (?). Men din erfaring er altså at Easy light gir nok varme i telt en kald kveld? (ser du nevner tørker klær).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.