Gå til innhold
  • Bli medlem

Neos navigator og lobber


Siri123

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe Neo navigator fotposer og enten nesnalobber polarlobben eller femundlobben. Heller mest mot den siste. Problemet mitt er hvilken størrelse jeg skal bestille. Jeg bruker til vanlig str 38 i sko. Men her skal jeg ha tjukke sokker oppi labbene og labbene oppi fotposene. Labbene skal i følge nettsider som selger dem være ca 3 strl større enn normalt. Da er vi oppe på 41. Hvor store fotposer bør jeg da ha? M skal tilsvare 40-41, men vil jeg da få dem utenpå nesnalobben eller femundlobben? Prøve hadde jo vært det beste, men det er ikke så enkelt å få til i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke annet enn å anbefale Femundlobben i kombinasjon med Neos! Det er helt rett det som står at du bør gå opp tre størrelser (I vertfall om du skal bruke dem til hundekjøring). Jeg har størrelse 46 med XL NEOS.

Problemet med Nesnalobben, i vertfall når du bruker uten fotposer er at det samler seg snø oppi tuppen, pluss at det er ikke ideelt med tanke på fotposer.

Endret av Fjellgeitå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har brukt begge deler og syntes femundlobben ikke er holdbar, da er nesnalobber mye bedre. Men jeg får sinnsykt vondt i føttene av nesnalobber og neos så jeg kjøpte Cabelas trans alsaka sko som jeg er kjempefornøyd med. Jeg er hundekjører så skoene har blitt brukt til sledekjøring :)

Gå opp ett par størrelser i forhold til det du bruker til vanlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo samme greia som disse fra Härkila: http://komplettfritid.no/product/harkila-inuit-gtx-15-insulated

Selv bruker jeg Neos Navigator med ullkartanker inni i tillegg til et par tjukke ullsokker og har brukt de godt under -30 her i Pasvik og det funket fint.

Kona bruker Femundlobben og Navigator og hun er veldig fornøyd. Får ikke sjekket størrelsen hun bruker for hun er ute med hundene.

Endret av TormodiFuruskogen
tilleggsinfo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.