Jump to content
IGNORED

Den ultimate turkniv finnes den

Trond Arvid Hagen
 Share

Recommended Posts

Annonse
  • 1 month later...
Blindgjenger skrev (På 1.10.2022 den 11.01):

Men jeg har nok kniver - og noen til. That's my story, and I stick to it!

Well expressed Sir .. Jeg har også kommet dit du er med en skuffe full av pene kniver av høy kvalitet, der jeg har oppdaget at det likevel er den gamle Helle Fjellmann som blir med på tur hver gang nesten. Og den kniven har jeg hatt i mer enn 30 år.  Men likevel kan jeg ikke garantere at jeg ikke en dag plukker opp en pen kniv i en butikk og trekker kortet. Det blir som med en gammel knarker. Når suget kommer klarer man ikke alltid å styre det...

Edited by Robinson
  • Like 1

Blindgjenger skrev (På 1.10.2022 den 11.01):

Men jeg har nok kniver - og noen til.

Robinson skrev (21 timer siden):

Jeg har også kommet dit du er med en skuffe full av pene kniver av høy kvalitet, [...]

Blir aldri "nok" kniver her. Men det kan noen ganger bli "for mange". Og da er det dumt at noen blir liggende i en skuff.
Har derfor gjort bruk av den muligheten som finnes her: www.posten.no/send-humanitaer-hjelp-til-ukraina
Til nå har det blitt både kniver og annet utstyr som har gått den veien, fra småting til litt større (som ryggsekk, sovepose).

• Like 5

• 1 month later...

Skal det leggast store pengar på ein kniv, så prøvar eg som med andre meir kostbare ting. å tenke gjennom det nok til at eg veit at det er akkurat det eg ser etter og at det vil verte brukt.

Minimalisme og kvalitet er to konsept som fungerar ganske godt sammen.

Edited by Odd-Arne
  • Like 1

• 1 month later...

Jeg har vært gjennom et hav av kniver de siste årene. Merkelig nok, selv om jeg har "bedre" kniver. Så ender jeg alltid opp med å ta med enten Kensbol eller Garberg fra Morakniv. 
Kensbol bruker jeg mer om jeg skal lage mat, sløye fisk eller lignende. Mens Garberg er definitivt den jeg bruker hardest i skogen, med en liten sag eller øks. 

I går fikk jeg mine nye Dala Red Edition kniver. Så småen kunne arve de gamle. 🤣

• Like 3