Gå til innhold
  • Bli medlem

Setter XXL opp prisene før vennekveld?


Eksilbergenseren

Anbefalte innlegg

Jeg har de siste månedene ønsket meg et Bergans Wiglo Lt4 (rødt). Det har lenge ligget til en pris på 4999 eller 4899 både hos XXL og konkurrentene.

Jeg fikk i dag en e-post om vennekveld hos XXL, der det loves " Handle med opptil 25% rabatt på allerede lave XXL-priser!"(XXLs egen utheving) Jeg tenkte derfor at nå er det på tide å slå til. Jeg ble derfor litt skuffet når prisen var satt opp til 5799. Med 25 % rabatt er dette fortsatt billig, men ikke i henhold til det de lover i e-posten. Såvidt jeg kan huske har prisen på 4999 aldri vært merket som rabatt eller tilbud. Siden konkurrentene til XXL fortsatt oppgir en pris på 4999 er det også vanskelig å se på dette prishoppet som en respons på markedet.

Dersom dette er et enkelttilfelle er det kanskje bare uflaks, men det kunne vært interessant å vite om det er andre som blir overrasket over XXLs priser i forbindelse med vennekveld.

Endret av Eksilbergenseren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
40 minutter siden, Eksilbergenseren skrev:

Jeg har de siste månedene ønsket meg et Bergans Wiglo Lt4 (rødt). Det har lenge ligget til en pris på 4999 eller 4899 både hos XXL og konkurrentene.

Jeg fikk i dag en e-post om vennekveld hos XXL, der det loves " Handle med opptil 25% rabatt på allerede lave XXL-priser!"(XXLs egen utheving) Jeg tenkte derfor at nå er det på tide å slå til. Jeg ble derfor litt skuffet når prisen var satt opp til 5799. Med 25 % rabatt er dette fortsatt billig, men ikke i henhold til det de lover i e-posten. Såvidt jeg kan huske har prisen på 4999 aldri vært merket som rabatt eller tilbud. Siden konkurrentene til XXL fortsatt oppgir en pris på 4999 er det også vanskelig å se på dette prishoppet som en respons på markedet.

Dersom dette er et enkelttilfelle er det kanskje bare uflaks, men det kunne vært interessant å vite om det er andre som blir overrasket over XXLs priser i forbindelse med vennekveld.

Sjekk: http://www.prisjakt.no/product.php?pu=860315 Lengre nede på siden kan du klikke på XXL og se prisutviklingen på produktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de teltet inne i butikken kan du bare stikke innom en av butikkene og kreve prismatch mot Gsport prisen på 4999,-
Det betyr at så lenge du kan dokumentere den prisen, så spiller det egentlig ikke noen rolle om de har endret prisen (annet enn det er "litt mer stress").

Sist vennefest kjøpte jeg flere ting med prismatch, viste enten det på en av kundestasjonene inni butikken slik at jeg fikk en ordreseddel med rabatt og matchet pris, eller sa i fra i kassen.
Betalte f.eks 524,- for en MSR Windpro 2 som det stod 1190,- på prislappen på (Matchet mot 699,- på Outnorth).

Har også fått prismatch via nettet, da skulle jeg sende en vare i retur og jeg oppdaget at en jeg hadde kjøpt tidligere var nå på tilbud hos de selv. Da fikk jeg mellomlegget tilbakebetalt.

På en måte kan jeg kanskje forstå at de endrer noen av prisene, kan være at marginene på enkelte varer er sånn at med 25% rabatt så går de med tap.
Men det kan også oppfattes som uredelig.

Så lag handleliste, sjekk prisene opp mot andre butikker på samme vare, lagre linkene som bokmerker på telefonen slik at du enkelt kan vise det fram, og len deg tilbake og få 25% rabatt.

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kjell Iver skrev:

Dette er for øvrig nevnt før: http://www.fjellforum.no/topic/35743-jukser-butikkene-med-prisene-f%C3%B8r-salg-splittet/#comment-325282

Er vel egentlig en sak for forbrukerrådet?

Haha... Den hadde jeg glemt. Gullfiskhukommelse... Jeg har jo til og med et innlegg i den tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering:

Etter noen runder fram og tilbake konkluderte XXL med at de ikke ville matche konkurrenter som ikke har vare på lager. Greit nok egentlig. 

Jeg endte opp med å kjøpe teltet til 4350 kroner (7800 - 25%), da dette er det billigst jeg har sett teltet siden jeg fikk lyst på det for noen måneder siden, men synes fortsatt det er klønete måte å reklamere på. Det ville være bedre om XXL sa til sine "venner" at denne varen kan vi ikke gi mer enn 10 % på, enn at de skrur opp prisen for å kunne gi hele 25 %. Hadde XXL heller sagt 10 % rabatt på 4899 hadde prisen blitt omtrent den samme, men jeg hadde følt at jeg gjord et kupp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På vennekvelden på XXL nå nylig kjøpte jeg meg en Optimus Vega gassbrenner. Prisen på XXL butikk og xxl.no var da 999,- Nå er den nedsatt til 829,- (på nett i hvert fall)... Jeg mener å ha sett en pris på 849,- på XXL for ikke så lenge siden også. Nok et eksempel på at varen tilsynelatende er høyere priset rett før salget.

Jeg viste til at Outnorth solgte brenneren fil 839,- og fikk 25% på den prisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er en stund siden butikkprisen steg på Optimus Vega. Uansett når kan du få prismatchen mot XXL.no når du er i butikken, eller hvilken som helst annen butikk, så egentlig er butikkprisen kun "veiledende", forutsatt at du sjekker produktet du har tenkt å kjøpe i butikken opp mot nettbutikker før du kommer, eller når du er der.

I fjor på denne tiden var den 849,- i butikken, da var den i handlekurven min en halvtime mens jeg trålte rundt for å se etter andre ting.
Endte opp med en Windpro 2 i stedet, den fikk jeg matchet til 699,-  hos Outnorth og med 25% oppå det var det et "steal".
Hvis ikke hadde jeg endt opp med Vega'en, som for så vidt ikke hadde vært en dårlig deal det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte et nordmarka 3 for 2000,- på XXL for noen måneder siden, hvertfall så skrudde de ned prisen med 500 kr 3 dager senere. Fikk selvfølgelig pengene igjen, og da ble det søren meg en MSR rocket pocket og litt annet småsnaks.

XXL leverer det de lover med prisgaranti hvertfall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.