Gå til innhold
  • Bli medlem

"Sprengt" Exped SynMat Hyperlite


Salthaugen

Anbefalte innlegg

Annonse
På 3.4.2016 den 16.38, Sindr skrev:

Da var moroa over. Ikke mer Exped på meg. 

Det følger med lim og lappesaker, så da tror man at man er sikra hvis uhellet først er ute. Men nei, dårlig kvalitet kan ikke repareres. Nå skjønner jeg hvorfor de er så dyre, nemlig for å  kunne betale for alle underlagene som kommer i retur. Veldig synd egentlig, for det er noe av det mest komfortable jeg har ligget på, vanlige madrasser inkludert. 

 

Forslag til komfortabelt og holdbart liggeunderlag mottas med takknemlighet. R verdi ikke så viktig.

Jeg bruker Mammut Light Pump Mat UL, R verdi 4,1 vekt 580 g, denne har innebygd pumpe. Har mye greier fra Mammut, har aldri hatt noen problemer.Jeg har også Mammut Alpine Mat UL, denne veier 135 g. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎27‎.‎10‎.‎2015 den 11.59, Salthaugen skrev:

Endte opp med et "sprengt" underlag siste turen jeg hadde i Setesdalsheiene i høst. Sveisen mellom 2 av kammerene røk. Noen andre som har dette underlaget, og som har opplevd det samme? Spør fordi jeg mener det må være en produksjonsfeil. Underlaget var ikke overfylt, ei heller "underfylt", og ble brukt inne telt som stod på rent gress.

Har sendt en mail til der jeg handla det. Hva mener dere? Er dette reklamasjon, eller er det slikt man må forvente når man kjøper Hyperlite? Koster jo fortsatt en del penger..

Skrev litt om dette med overskriften:  "Liggeunderlag fungerte som Martin Baker"

----------------------------------------

Hvert fall på 60 tallet var jetjagere utstyrt med utskytningssete av Martin Baker typen.  Uten sammenligning for øvrig, første natten på tur blåste jeg det opp som vanlig og la meg.  Plutselig smalt det høyt, og om underlagets Martin Baker sørget for at jeg ikke ble skutt opp, men havnet jaskt på siden av underlaget.

59399444ac106_IMG_0698(480x640).jpg.efb1bc8ad8cd8b6f8195276ecd8c7d14.jpg

En kammerdeler, eller hva det heter røyk og midten poppet opp og kastet meg av liggeunderlaget.

Liggeunderlaget var ganske nytt så jeg tok en telefon til Brukaas sport.  De ba meg om å ta et bilde av underlagt og av serienummeret, og i dag hentet jeg et nytt liggeunderlag.  Snakk om service

Heldigvis hadde jeg tatt høyde for at noe kunne skje, så Thermaresten gjorde det slik at jeg ikke akkurat havnet på bar bakke

  •  
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da er epost sendt til ute depot med bilder, så er det bare å vente og se hva de svarer. Jeg er i utgangspunktet godt fornøyd med selve underlaget og chair kit, men kjedelig å bruke mye penger på utstyr som ikke fungerer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Memento mori skrev:

Hvis du ikke må klippe det i stykker, hadde jeg vært interisert i å få det. Har en idee om at det kan tapes som nødløsning. Men trenger et ødelagt et for å sjekke om ideen min kan gå. 

Hvordan hadde du tenkt å gjøre det? Kan være greit, om det funker, i tilfelle uhellet skulle være ute? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen går ut på å brette det slik at du kan tape vekk stoffet som er for mye. Brette så tilbake slik at det blir flatt. Må gjøres på begge sider, og det blir smalere. Skal i teorien gå, men hvor gått tapen sitter og hvor mye tape som må til, er det vel et praktisk forsøk som må avgjøre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Memento mori skrev:

Ideen går ut på å brette det slik at du kan tape vekk stoffet som er for mye. Brette så tilbake slik at det blir flatt. Må gjøres på begge sider, og det blir smalere. Skal i teorien gå, men hvor gått tapen sitter og hvor mye tape som må til, er det vel et praktisk forsøk som må avgjøre. 

Da tenker jeg det er bedre å slippe ut trykk slik at du ikke ruller av. Men det er verdt ett forsøk 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Liten oppdatering ang min reklamasjon på exped downmat: Tok kontakt med importøren og sendte bilder, de ønsket kvitteringen. Måtte litt detektiv arbeid for å finne, men den som leter finner... Sendte kvitteringen, og vips var et nytt liggeunderlag på vei i posten. Samme modell som mitt ødelagte. Veldig imponert over servicen! @Mareng det gamle blir nok reserve så lenge det kan brukes...

Moralen er: Ha et system på kvitteringer, også på mail. Vet aldri når man kan få bruk for de8)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, hildis skrev:

Liten oppdatering ang min reklamasjon på exped downmat: Tok kontakt med importøren og sendte bilder, de ønsket kvitteringen. Måtte litt detektiv arbeid for å finne, men den som leter finner... Sendte kvitteringen, og vips var et nytt liggeunderlag på vei i posten. Samme modell som mitt ødelagte. Veldig imponert over servicen! @Mareng det gamle blir nok reserve så lenge det kan brukes...

Moralen er: Ha et system på kvitteringer, også på mail. Vet aldri når man kan få bruk for de8)

Bruker en app for kvitteringer. Anbefales! 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, langen skrev:

For ios? Fant ingenting i min ios Google Drive..

Jeg bruker en app som heter kvitteringer. Kvitteringene følger nye enheter når du synkroniserer til icloud. Vet ikke om de er kompatible om du går over til android.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.