Gå til innhold
  • Bli medlem

Galdhøpiggen og Glittertind helgen denne uken? (2)


aefe547y43ta

Anbefalte innlegg

Hei!

La denne ut på ski- og vinterdelen av forumet, men tenkte jeg kunne spørre her også, i tilfelle det var noen tips å få herfra i tillegg :-)

Jeg skal gå opp til Galdhøpiggen og Glittertind på Lørdag og Søndag. Har aldri vært i området før og lurer på om det er noe poeng å ta med snowboard for å kjøre ned igjen.

Tenkte å kjøre opp Fredag (7-8 timer kjøretur) og starte gåturen fra Spiterstulen etter en god natts søvn i bilen. Er det eventuelt noe annet sted i området å starte gåturen fra?
Har fått inntrykket av at Spiterstulen er et slags hotell eller leirskole og derfor kanskje litt teit sted å parkere bilen for å sove?

Hvis det er mulig, hvor kan jeg tryggest kjøre ned på brett? Trenger jeg uansett truger opp? Kikka litt på kartet og ser et sted som heter Styggebreen. Hvor bratt er det? Rasfare? For lite snø?
Hvor kan jeg kjøre ned fra Glittertind hvis det er mulig på denne tiden av året?

Hvis det er meningsløst å kjøre brett ned der nå, så kunne jeg tenke meg å sitte på fjellet å se solnedgangen for så å spasere ned igjen. Noen som har erfaring med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hej Aleksander

Med hensyn til Styggebreen, så mener jeg, at man her skal bruge med tov, da der vil kunne være sprækker under sneen, som man kan ryge I. Med mindre du har checket med opslagsværker, lokalkendte eller folk her, så bør du holde dig væk fra breerne.

Fra Glittertind vil du kunne køre ned hvor de "normale" stier går mod Spiterstulen og Glitterheim. Man skal sikres om du tager ned mod Grotbreen.

Jeg forventer, at man stadig kan køre ind til Spiterstulen, men det kan du sikkert checke på deres hjemmeside. Det er også sti op mod Glittertind fra Heimresætre.

Håber, at du får en god tur!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke skal kjøre noen mil i bil mellom de to turene er vel Spiterstulen eneste fornuftige utgangspunkt.

Selv om Spiterstulen har fått mye pepper i det siste (fortjent eller ikke), ville jeg foreslå å betale for bom og camping hos dem. Da kan du sikkert sove i bilen på parkeringsplassen, og benytte toaletter. Er vel dårlig med toaletter andre steder i nærheten tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Lest mye kjipt om service og losji på det stedet der de siste dagene. Får håpe det blir motbevist! 

Jeg har ligget inne på Spiterstulen og ute i telt og servicen var kjempe bra begge gangene, så tror ikke du trenger og bekymre deg:)

Det er en fin teltplass på andre siden av elven , så mye bedre å ta med telt en å sove på den kjipe parkeringsplassen som foreslått over :)

 

Endret av Adelheid
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.