Gå til innhold
  • Bli medlem

Garmin Etrex Legend vs Garmin GSPMAP 60cs(x)


Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg en GPS i løpet av våren. Etter lang vurdering har jeg sortert det ned til to aktuelle modeller.

Er det noen som har noen gode råd for hva jeg bør gå for. En kompis heller mot GSPMAP 60 cs(x), mens jeg vel heller mot Etrex Legend.

Det som taler for Etrex`en er bedre batterilevetid og lavere pris.

Jeg ser den andre har både litt større skjerm, kompass og høydemåler. Kompass og høydemåler er vel strengt tatt ikke nødvendig hvis man har kart på GPS`en over det området man beveger seg i.

GSPMAP 60 har 64 mb minne, mens Etrex`en har 32 MB. Minnet er utskiftbart på begge så vidt jeg skjønner og i begge tilfeller også for lite for god bruk. Man må da alikevel kjøpe en større brikke, så da har vel dette lite betydning i utgangspunktet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fjellfinn
Jeg skal kjøpe meg en GPS i løpet av våren. Etter lang vurdering har jeg sortert det ned til to aktuelle modeller.

Er det noen som har noen gode råd for hva jeg bør gå for. En kompis heller mot GSPMAP 60 cs(x), mens jeg vel heller mot Etrex Legend.

Jau, jau - nå kan du lure - selv om valget er lett :D

Jeg hadde Legend en sesong, men ble luta lei av den og kjøpte meg en 60 c for 3500,- (ja - nå fås den for 2900)

Pkt 1 - bedre og større skjerm

Pkt 2 -- MYE bedre batterilevetid - holder langt til kvelds på ett sett (0800 til 2200 i alfall)

og det viktigste for meg iallfall:

Pkt 3 - mye større minne - så slapp jeg å laste ut og inn kart etter hvert

Så se på 60 c - hva man skal med cs og elektronisk kompass har jeg ikke skjønt vitsen med

NB:

Denne modellen erstattes nå av 60 cx med vesentlig raskere og bedre gps mottaker,

noe som desverre har gitt litt dårligere batterikapasitet samt at den har sd minnekort plass

så du kan ha inn "hele Norge" av gps kart!

for rundt 3.5 tusen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.