Gå til innhold
  • Bli medlem

En uke i femundsmarka med telt og kano


Tor Reidar Nag

Anbefalte innlegg

Annonse

Huff, stakkars boffeloffen - godt hun ble frisk igjen da! Er også min store angst at bikkja blir dårlig på tur, eller at noe skjer med meg så jeg ikke får passa på bikkja.

Så jo ellers ut til å være en fin tur! Sengene på noen av disse buene så litt vel harde og rette ut for min del så jeg hadde nok valgt telt glatt sjøl..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut fra musikken i videoen så tolker jeg det som at dere får tid til en film i ny og ned mellom turene også    :D

 

Flott film, og selv om det til dels ser litt slitt ut, så frister det med en tur i Femundsmarka.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke rukket å se filmen, men kom på at du må jo ha brukt powerbank til tlf? Hvilken type? anbefales?

Jeg kjøpte denne fra TP-Link etter test i "Komputer for alle" for ca. 1-2 år siden. 10400mAh burde holde til  3-4 ladinger (etter batteristørrelse selvsagt).  Fungerer fint, fin å ta med pga størrelsen.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2768712

Endret av GeirMU
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne fra TP-Link etter test i "Komputer for alle" for ca. 1-2 år siden. 10400mAh burde holde til  3-4 ladinger (etter batteristørrelse selvsagt).  Fungerer fint, fin å ta med pga størrelsen.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2768712

Brukte Biolite til å holde liv i telefonen men den anbefales ikke. Den laget for høy lyd fra viften og det tok for lang tid å lade telefonen. Måtte fyre i mange timer, men den holdt myggen vekk da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte denne fra TP-Link etter test i "Komputer for alle" for ca. 1-2 år siden. 10400mAh burde holde til  3-4 ladinger (etter batteristørrelse selvsagt).  Fungerer fint, fin å ta med pga størrelsen.

http://www.prisjakt.no/product.php?p=2768712

Billig var den også, tror det blir en slik. Takk for link Geir.

Regner med at du ikke vil anbefale biolite da Tor, hvor lang tid bruker en biolite fra 0 -100 % batteri ca? Skal ikke ha selv, men det er sikkert greit å vite for andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del orm der oppe. Så ingen i fjor på norsk side men kom over 3-4 stk i løpet av 50m på en liten rusletur i nærhet av Revsjøen sist jeg var der. Mye stein i området så sikkert fint å bo.
Et bitt vil varierer veldig fra tørrbitt som ikke gir noen syptomer i det hele tatt til bitt med ganske mye gift som bl.a gir større hevelser, sjokktilstand, uregelmessig hjerterytme m.m.

Et bitt med en liten dose gift vil gjerne gi lettere symptomer som oppkast, magesmerter og lett hevelse.
Men jeg vil tenke som så at giften skaper smerte på bittsted. Det vil da gjerne være et sted som hunden vier oppmerksomhet. Enten ved å slikke der eller ved å klø med labben hvis det er på snute. Men hunder er jo forskjellig.

Mye av giften passeret ut i løpet av et døgn. Viktig at hunden får i seg må væske. Av den grunn pleide jeg ha saltpølse som pålegg, kunne jeg gi det til bikkja for å få den tørst.

Alternativt har bikkja spist noe og fått vondt i magen eller noe. Når bikkja jeg hadde hadde det slik ble hun litt slapp, sluttet å spise og drikke. Det er vist for å tørke ut problemene i magen.

Kasta bikkja opp, hadde diare eller slikt?
 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
5 timer siden, Camthalion skrev:

Primært mobil som skal lades, mulig hodelykt også. Tror kapasiteten blir litt lite, selv om den så hendig ut. Muligheter for å få pluss på klimakarma for den, for de som tror på det :P.

Hvordan virker den i desember, mtp lite lys, får jeg ladet den opp 2X i løpet av 7 timer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Camthalion skrev:

Prøvde ut dette solcellepanelet i påska, men fant ut at det er ubrukelig i kulde. Panelet lå oppe på pulken helge dagen, men hadde på kvelden ikke nok effekt til å lade en liten sykkelgps.

Endret av s-berg
Skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.