Gå til innhold
  • Bli medlem

høsttur til Rago Nasjonalpark, et Imponerende skue!


Thomas Heggedal

Anbefalte innlegg

Da har jeg vell bestemt meg for dele litt om min lille tur til Rago, pærlen i Nordland.

 

Forberedelsen og den endelige avgjørelsen:

 

jeg jobber da turnusjobb som går ut på at jeg er bortreist der hvor vi har prosjekt i tolv dager så får jeg fri i 16, og slik har vi det på sommerhalvåret siden det går ann å jobbe utover kveldene og siden det er lyst.

Nå er jeg i Lofoten og jobber så da fikk jeg ideen to dager før jeg kjørte oppover at jeg skulle ta turen opp til Rago etter endt arbeidsperiode. Grunnet litt rot etter flytting til nytt hus og lite organiserte eiendeler begynte en febrilsk jakt etter alt utstyret som jeg har, jakten foregikk kortene enn jeg trodde og alt utstyr va strødd utover stuegulvet klar for mønstring. Tannhjulene i skolten gikk seg varm mens jeg tenkte over ulike scenarioer og hva jeg trengte og hva som kom til å være overflødig. etter noen timer med skriving av pakningsliste, sjekk av utstyr, var jeg klar for ca 4-5 dager i Nasjonalparken jeg har hørt så gode rykter om.

 

mens jeg var på jobb gikk de siste senkveldene på å sjekke at alt var på plass i sekken og sette opp en plan for hva jeg trengte av mat for ca 5 dager ute, så jeg pakket sikkert til 6-7 dager egentlig men tung sekk vet jeg at jeg ikke har problemer med så heller for mye enn for lite.

Tirsdag den 22 var jeg på vei fra jobb og klar for å gå. bortsett fra en ting... kart!!! jeg hadde lett etter det når jeg kjørte til jobb menn det var ikke å få noen plass. På vei sørover var jeg innom hver bokhandel, sportsbutikk, bensinstasjoner og Hotell. det endte med at siste mulighet var redningen, kobbelv vertshus hadde heldigvis kart som det sto sisovatnet på.

 

fortsettelse og bilder kommer..

Vis rapporten i Turkartet

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.